Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jajamän! Kör på @macl
@Kalle_Luzern 's uppfattning om vad som är "lätta" bildgåtor, delas nog inte av alla deltagare i tråden.;)

Jag blev tvungen att kolla lite, kan det vara så att den där toppstationen har gemensamt namn med en av 70-talets disco drottningar?
Om det är så, så ska jag lägga upp en video för @Hawk100 senare!:)
Bergstationen och restaurangen Piz Gloria där uppe ju, tänkte jag att många känner igen. Känt från Bond mm. :cool: Till vänster kan man ana trappan jag hade med på bild för ett tag sen om man zoomar rejält…
Pisterna går för övrigt ner på andra sidan, men den här sidan åks av freeriders och turare.

Jajamän! Kör på @macl

Bergstationen och restaurangen Piz Gloria där uppe ju, tänkte jag att många känner igen. Känt från Bond mm. :cool: Till vänster kan man ana trappan jag hade med på bild för ett tag sen om man zoomar rejält…
Bra taget, @macl !(y)

OK, @Hawk100 , här kommer den.
Never Can Say Goodbye med Gloria Gaynor!🔊🕺💃

Har dåligt med fjällbilder. Vilken plats?
Skärmavbild 2022-02-09 kl. 21.17.00.png

Hur kunde du hitta? Stämmer så bra! där landar alla skärmflygare vid la coqueluche baren. Din tur @dannedieharder
Lika som några andra fick jag vibbar av Kanarieö, när sedan Fuerteventura och Lanzarote var fel började jag med att söka på paragliding Teneriffa och ramlade över en plats som hette Playa de La Enramada. När jag sedan kollade på på kartan såg jag huset i bakgrunden.

Så en blandning av tur och kartdetektivism, som det brukar vara

Playa.JPG

Senast ändrad:
Vad heter toppen/berget under frågetecknet? Toppen har nog många sett, men från en annan vinkel. För den som kan zooma ordentligt finns det en bra ledtråd under pilen.

Bild1001.jpg

Visst är det Rivtind under frågetecknet och under pilen ser vi Vuoiddasriida. Rivtind ses här från toppen på Melkefjell.

Bilden är från en dag när vi gjorde en mindre variant av Rivtindstraversen (Stortind, Rivtind och Melke) där vi först gick upp Rivtind åkte ner normalåket (i solen på bild) och sedan upp baksidan på Melkefjell och ner normalvägen.

Din tur @PisteCarver

Det var dött här, vad ska vi då kunna hitta på för ledtråd?

Det är ju i Österrike, men med tanke på namnen på vissa byar i dalen, kunde man nästan tro att de pratar ett annat språk, vilken man kanske inte gör, men en utpräglad dialekt har man här.
T ex de tyska orden ”anständig” och ”richtig” heter här ”ghörig”.

En mycket känd och framgångsrik skidåkare som var i världstoppen i alla alpina discipliner, och delvis tävlade på Stenmarks tid, kommer också från den här dalen. Han tävlade dock genom hela sin karriär aldrig för Österrike utan för ett land som knappast är bekant o alpina sammanhang.

Trodde först att du skämtade med mig, så jag fick kolla. Men det finns ju Schwarzköpfle Kiosk, och bilden är tagen strax nedanför Schwarzköpfle, den längsta och skönaste nerfarten i Silvretta Nova tycker jag.
Nova Stoba ligger på motsatta kammen, strax utanför högra kanten på bilden.

Din tur @MrHotDog !

Tillbaka
Topp