Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jag gör en fuling, tackar SP för det troligen korrekta delsvaret men slänger in en gissning om att det istället är skicrossbana som avses?
Lägger också märke till att backen är fint pistad av maskin och verkar till 100% täckt av snökanoner och backbelysning, så liftkortet måste vara extremt dyrt... :rolleyes:

Svärdsjöliften och den drivs av lokala "medborgargardet"?
Du har så rätt så.
Drivs av ett par men tror inte de ser sig som medborgargardet. Kan fråga om svar önskas.
Det som är lite ovanligt är att när du kommer till parkeringen och anläggningen så får du åka ned i pisten för att komma till liften.
Väl medveten om att det finns många boenden en bit upp i backen men så vitt jag vet är det inte så vanligt att stora parkeringen inte ligger längst ner vid liften.
Idre har litenhet det håller också.
@STORPOTATEN tar oss troligen söderut.

Du har så rätt så.
Drivs av ett par men tror inte de ser sig som medborgargardet. Kan fråga om svar önskas.

@STORPOTATEN tar oss troligen söderut.
Gött mos.
Hittade infon på en obskyr webbsajt - https://www.freeride.se/skidorter/svardsjoliften/. Citat: "I samband med att driften av Svärdsjöliften har tagits över av medborgare i yngre generationer" 😉

Och jo, vi tar oss söderut....
Vad heter den här liften?
1645438030235.png

Då letar vi en backe på landsbygden med annat tänk än den stora aktören. Gratis parkering, ok att gå uppförs, aldrig varit krav på fångrem… men även denna är privatägd. Tog två bilder direkt, dubbelift på ena bilden och på den högra syns något som inte är så vanligt i en skidbacke.
Vad heter backen och vad är det som är ”speciellt” med den, ledtråd i högra bilden.
Jag somnar snart men gissa på.
Kära nån, alptoppar utan namn hittar ni men en liten bit utanför ”fjällens pärla” finns denna backe som vid bra snömängd bjuder på härlig åkning i utglesad skog.
Svärdsjö?

Sorry Emmis, inte illa menat. Jag har definitivt själv lagt upp konstigare bilder här. Det var en fin bild värd ett bättre öde än min fåniga gliring (som mycket riktigt var riktad mot Kalle).

PS tråden fyller 25000 idag…

Rotar fram den här lilla bilden då. Den minst spännande toppturen jag någonsin gett mig ut på. Eller topp är kanske synd att säga. Nästan obehagligt platt men den där känslan av att man vill stå på högsta punkt i området slog till så sagt och gjort. Järnröret ska tydligen markera högstapunkt och detta är alltså tydligen högsta punkt i detta välkända område. Rekommenderas ej om man vill ha spännande åkning nedför. Vad heter "toppen"?

Bilagor

• 29594488_10155609752788403_8922523468905354823_n.jpg
    29594488_10155609752788403_8922523468905354823_n.jpg
    62.8 KB · Besök: 65
Tillbaka
Topp