Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fel. Halfpipe finns det i Källviken.Då säger jag granberget, och att det finns en pipe där?
//R
Möjligen, beroende på hur man räknar, men Bjursåsbacken ligger väl norr om Granberget..?Leksand ligger dessutom norr om Bjurs.
Du har nog helt rätt. Ser ut som att de båda masiven ligger på samma nordliga breddgrad, typ.Möjligen, beroende på hur man räknar, men Bjursåsbacken ligger väl norr om Granberget..?
mvh Hr Wisserbesser
Ja nu ligger du pyrt till. Du är välkommen att skriva dig här i Skåne om du får det för hett om öronen... Vi har både Vallåsen och Copenhill inom räckhåll.Du har nog helt rätt. Ser ut som att de båda masiven ligger på samma nordliga breddgrad, typ.
Pinsamt för mig….
Du har så rätt så.Svärdsjöliften och den drivs av lokala "medborgargardet"?
Gött mos.Du har så rätt så.
Drivs av ett par men tror inte de ser sig som medborgargardet. Kan fråga om svar önskas.
@STORPOTATEN tar oss troligen söderut.
Nix.Gaislachkoglbahn II?
Jag!!Hmmm. Sportlovsvecka i Skåne. Hur många av oss funderar på att lägga upp en del sparade "för lätta bilder" dagtid (när liftarna är öppna i Schweiz...) just denna vecka...?![]()
Jajamän, det är det. En lite småtrevlig 1:a maj med nysnö ända upp över stålkanterna!Eisgratbahn II?
Uppe på Juran, föreslår Cruex du Van till vänsterDå bryter jag av med en vårbild. Var är den här tagen?
Visa bilaga 16703
Stämmer bra det. Inte den kända utsikten mot ”amfiteatern” där.Uppe på Juran, föreslår Cruex du Van till vänster
De kan bara vara en illusionNog för att vi sett lutande vattenytor från Schweiz förr, eller vad säger Kalle_L ...... men den här tar priset.
![]()
Min bild av den där sjön var någorlunda rak om jag minns rätt.Nog för att vi sett lutande vattenytor från Schweiz förr, eller vad säger Kalle_L ...... men den här tar priset.
![]()
Yepp yepp. Ge oss en rak horisontfredw ville ta chansen att ge mig ett gliring för en bild jag tog vid sjön här…
Det där är vid Grimselpass.
Tror jag höll telefonen någorlunda vågrätt här.Yepp yepp. Ge oss en rak horisont![]()
Svärdsjö?Då letar vi en backe på landsbygden med annat tänk än den stora aktören. Gratis parkering, ok att gå uppförs, aldrig varit krav på fångrem… men även denna är privatägd. Tog två bilder direkt, dubbelift på ena bilden och på den högra syns något som inte är så vanligt i en skidbacke.
Vad heter backen och vad är det som är ”speciellt” med den, ledtråd i högra bilden.
Jag somnar snart men gissa på.
Kära nån, alptoppar utan namn hittar ni men en liten bit utanför ”fjällens pärla” finns denna backe som vid bra snömängd bjuder på härlig åkning i utglesad skog.
Rätt, men nu är det @Kalle_Luzern’bild ovan som gäller.Svärdsjö?
Nejutanför trift glaciär
Inte jättelångt ifrån, men Trift var närmare (säger inte vilken Triftgletscher...Mot Gross Fusshorn?
Nu blev det kallare
Ja, precis. Parkerat där på parkeringen i förra bilden och gått upp längs Nägelisgrätli tills jag kunde se glaciären.Vid Rhoneglaciären?