Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Yes!
Vid starten av Japans längsta pist 8,5km
Varsågod @hebbelelle
Kul! Hade ni schyssta förhållanden när ni var där?

Från vilket ort/system är bilden tagen?
InkedIMG_0817_LI.jpg

Kul! Hade ni schyssta förhållanden när ni var där?

Från vilket ort/system är bilden tagen?
Visa bilaga 16889
Vi bodde i Akakura Onsen, som jag upplevde som en bra ort med restauranger och skidpubar.
Första dagen åkte vi till Suginohara och möttes av regn och lapp på luckan, kändes sisådär, på em. öppna i alla fall Akakura Kanko, blandat blötsnö, regn och sol, kom lite snö 2 dagar senare, men vi pricka in sämsta snöförhållande på 40år, v.2 2020😭
Prickar jag in en bild kan jag kanske bjuda på vår enda puderdag!

Har inte varit i Ponte di Legno, men det är väl på andra sidan berget så inte så konstigt att det var din första gissning ;-).

Inget att skämta om... ;-) Vi har ett par/tre "bildgissare" i denna tråd som verkar kunna titta på ett foto av en bergssida och minnas/känna igen den trots att de bara varit i dalen på andra sidan. På riktigt.

Senast ändrad:
Då kör vi del 3 i serien ""Tvivelaktigt skidmode".
Som vanligt går det bra att svara på orten eller kläderna eller både och.

Här står en liten Potat och poserar i sin tvivelaktiga fleece a la "Peter Pan modell".
Vad heter skidorten, och/eller vad är det för märke på Peter Pan fleecen??

1646146739170.png

Då kör vi del 3 i serien ""Tvivelaktigt skidmode".
Som vanligt går det bra att svara på orten eller kläderna eller både och.

Här står en liten Potat och poserar i sin tvivelaktiga fleece a la "Peter Pan modell".
Vad heter skidorten, och/eller vad är det för märke på Peter Pan fleecen??

Visa bilaga 16896
Tycker mig skönja en SOS-logga.

Självklart är det den gamla pyramid-loggan för Sportswear Of Sweden. Helt korrekt.
Orten är för övrigt St Anton, på Rendl-sidan. Uppenbarligen en varm dag med tanke på avsaknaden av huvudbonad.... :oops:

Din bild @kappakomplett
Tackar, en riktig rysarfleece och färgmatchad med byxorna! Är inte stavarna väldigt långa? Mycket underhållande med de här vintagebilderna! (Har tyvärr inga själv från när man hade gul och lila SOS-jacka fast jag var med på den tiden...).

Här är en liten film från ett Isaberg på steroider. Var är den tagen?

Det kanske blev lite otydligt i formuleringen, ber om ursäkt! Det är alltså inte Isaberg utan ett "Isaberg" som tagit steroider och blivit 5-6 gånger så stort. I fallhöjd och höjd över havet! Fast "lokalt" kunde man tro att det var Isaberg. Många mysiga restauranger, till skillnad från hur det är i de övriga systemet i området.

Nja, det finns (jätte)stora berg runtomkring, det här är bra ställe att åka tilll när det snöar. Men det är inte det första man tänker på när man hör vad huvudorten heter.

Javisst! Var där och åkte på sportlovet och det slog mig att det skulle kunna varit Isaberg, fast lite längre backar var det ju!
Charmig kontrast till Grand Montets och Brevent-Flegere. Apropå Grand Montets undrar man om det nånsin kommer upp ngn ersättning till Grekliften?

Men det är kanske en annan tråd för det.

Över till debbo.

Javisst! Var där och åkte på sportlovet och det slog mig att det skulle kunna varit Isaberg, fast lite längre backar var det ju!
Charmig kontrast till Grand Montets och Brevent-Flegere. Apropå Grand Montets undrar man om det nånsin kommer upp ngn ersättning till Grekliften?

Men det är kanske en annan tråd för det.

Över till debbo.
Är det Table Orientation 1?
Har inte varit i Les Houches själv, bara uppåt i dalen.

Tja lovade ju en bild med puder, har man hängt med i tråden senaste dygnet, så ska man nog lösa namnet på denna TOPP endast "earn yor turns" härifrån🥵
20200110_112649.jpg

Tillbaka
Topp