Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fjällräv på svenska1000 möh. Naali, vulpes lagopus. (I Finland har vi dem tyvärr inte!)
Jag vet. När jag var kanske 11-12, fick jag min förstå Fjällräven jacka för min fiske jacka. Farsan kallade märket Finnjävel, så jag verkligen trodde, att det heter Finnjävel. De låter ju ganska likadant.Fjällräv på svenska
Ledtråden med "dm" var ju lite subtil. Men liftens toppstation med höjden i "dm.ö.h." har ju förekommit minst ett par ggr här i tråden. Good luck!225 möh
Inte Helags... ;-)Men vad tusan, jag slår väl till på nåt!
Koordinater
SWEREF 99 TM
N 6979128, E 375168
WGS84
62°55'14.2"N 12°32'30.3"E
Höjd
1037m
Näe.....men det var jävligt nära!Inte Helags... ;-)
Ja, misstänkte att det var referens till det när jag kom ihåg att de har ett zoo där...Ledtråden med "dm" var ju lite subtil. Men liftens toppstation med höjden i "dm.ö.h." har ju förekommit minst ett par ggr här i tråden. Good luck!
Den liften är det så klart. Vid klart väder ser jag det gula (med kikare) från vardagsrummet. Ändå första gången jag var upp där i somras!De "mytomspunna bergen" leder mig till Mettlen-Frontalpstock.
Den där klippan såg aningens frostigare ut på @fredw 's bild tycker jag.Vilken lift har vi precis stigit av?
Visa bilaga 17387
Så är det såklart!Den där klippan såg aningens frostigare ut på @fredw 's bild tycker jag.
Ni har såklart suttit på vägen upp, så Gefrorene Wand 3B.
Man börjar bli lite sugen nu, snart så...Så är det såklart!
Och förklaringen till att klippan är mindre frostig än på @fredw 's bild, kan ju bero på att bilden är tagen den 26 juni.
Över till @STORPOTATEN !
Aufgetaute Wand.Aufgetaut Wand?
Det vore ju smutt, så man vet att det är fiske förbjudet om ca 3 km! #goodtoknowFiske förbjuden?
Det var inte korrekt då, https://www.freeride.se/forum/threa...r-i-1-a-inlaegget.149752/page-45#post-1213504 , och det är inte korrekt nu!Rakvattnet?
Just det, Svartåsvallen står det på skylten, men det är Lofsdalens stolthet Hovärken som ståtar i bakgrunden.Svartåsvallen och man ser Sömlinghågna?
Great minds think alike!Det var inte korrekt då, https://www.freeride.se/forum/threa...r-i-1-a-inlaegget.149752/page-45#post-1213504 , och det är inte korrekt nu!![]()
Tänkte mer såhär
den vägen har jag kört så många gånger - tänk att jag inte kände igen HovärkenJust det, Svartåsvallen står det på skylten, men det är Lofsdalens stolthet Hovärken som ståtar i bakgrunden.
Jadu, när är bilden tagen.... Jag skulle tippa på mitten av 80-talet och en påsk. Definitivt en påsk. Och på den tiden när man kunde åka ner för Vita hissen utan att vara orolig för att förstöra skidorna helt och hållet.den vägen har jag kört så många gånger - tänk att jag inte kände igen Hovärken(men jag tror jag sällan sett den från det hållet utan att några stenar tittat fram - när är bilden från?)
Korrekt, kallas ju Sveriges vackraste by och jag är benägen att hålla med om att den ligger i topp. Över till dig @Mickes1Klövsjö?