Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ajdå, det var ju oväntat.
Kommer strax med en bild och en liknande gissningstävlan där alla, blinda och seende hönor, kan vara med.

Då får frågan bli, på vilken höjd, möh, är bilden tagen?
Deadline kl 21, så får ngn annan nattpasset!

Vid lika antal meter (dm?) i avvikelse får ev kompletterande info avgöra som "Tid på dygnet, latitud, artnamn på latin, vikt i kg etc..."
1647368661085.jpeg

Någon är närmare än ngn annan, men ännu är även den som är närmast ganska långt ifrån... Så utslagsfrågorna är ganska betydelselösa. 18 minuter kvar.

Men vad tusan, jag slår väl till på nåt!
Koordinater
SWEREF 99 TM
N 6979128, E 375168
WGS84
62°55'14.2"N 12°32'30.3"E
Höjd
1037m

Juryn säger: 324 möh!
Nämligen 61°42'51.9"N 16°8'36"E, dvs Järvzoo. Så Emmis var smart som gissade Kolmården, och Kalle närmast. Även om det är entrén till parken som ligger på 225 möh.

Ledtråden med "dm" var ju lite subtil. Men liftens toppstation med höjden i "dm.ö.h." har ju förekommit minst ett par ggr här i tråden. Good luck!
Ja, misstänkte att det var referens till det när jag kom ihåg att de har ett zoo där... ;)

Vad heter liften vars toppstation är härligt gul? Närmast när jag vaknar vinner... :ROFLMAO:
IMG_2843.JPG

Just det, Svartåsvallen står det på skylten, men det är Lofsdalens stolthet Hovärken som ståtar i bakgrunden.
den vägen har jag kört så många gånger - tänk att jag inte kände igen Hovärken:( (men jag tror jag sällan sett den från det hållet utan att några stenar tittat fram - när är bilden från?)

Jag såg nog Hovärken ifrån det hållet för första gången nu i år men blandade ihop det då jag inte tänkte på att vägen svänger vid Glöte så tänkte att Lofssjön låg till vänster. Andra år har det varit snöstorm osv så man inte har sett toppen.

den vägen har jag kört så många gånger - tänk att jag inte kände igen Hovärken:( (men jag tror jag sällan sett den från det hållet utan att några stenar tittat fram - när är bilden från?)
Jadu, när är bilden tagen.... Jag skulle tippa på mitten av 80-talet och en påsk. Definitivt en påsk. Och på den tiden när man kunde åka ner för Vita hissen utan att vara orolig för att förstöra skidorna helt och hållet.

Snödjup

Tillbaka
Topp