Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det Bernhard Russi Run på Gemsstock. Rejäl svart pist. https://www.andermatt-sedrun-disent...d-russi-run-auf-den-spuren-des-olympiasiegersRussi Run, andermatt
Mina hemtrakter!Oj, inte ofta man slår potäten
Då blir det en bild som inte har något med skidåkning att göra.
Här är en med för mycke pengar som byggt ett snyggt hus.
Men varför står den lilla röda stugan kvar? Vad är det för stuga?
Nä, stugan är känd för något (och därför kommer rivning aldrig att beviljas)Är det vild gissning som gäller eller innehåller bilden ledtrådar? Kanske det är den röda lilla stugan (skiers right) som är den ursprungliga "huvudbyggnaden" som gjort att man fått tillstånd att skiers left kunnat smälla upp ett väldimensionerat utedass?
Asch, jag hugger.Är det vild gissning som gäller eller innehåller bilden ledtrådar? Kanske det är den röda lilla stugan (skiers right) som är den ursprungliga "huvudbyggnaden" som gjort att man fått tillstånd att skiers left kunnat smälla upp ett väldimensionerat utedass?
Wow! Det var mer info än jag vissteAsch, jag hugger.
Stugan är byggd på Dalaröudd, och nyttjades av Strindberg som skrivarstuga. Således bär stugan namnet Cap-Strindberg och är Q-märkt. Nuvarande ägare har rivit huvudbyggnaden och byggt nytt (som synes), men vill nu även riva denna stuga men där har Haninge kommun satt ner foten och nekat detta pga högt kulturhistoriskt värde.
Den lite mer kända skrivarstugan han hade låg ju på Kymmendö, inta alls långt bort. Vem vet hur många skrivarstugor karln hade.....Wow! Det var mer info än jag visste
(Blev faktiskt lite orolig för googling på Strindberg skrivarstuga gav annat resultat - hade jag misstagit mig..?)
Över till mästaren från Haninge
Tyckte det såg ut som schweizisk motorväg. Men var?Shit. Jag dödade tråden.Kom tillbaka @PisteCarver , allt är förlåtet!
Ledtråd då, vi är någonstans i Schweiz.
I dimman där nere döljs något stort, blött och känt...Tyckte det såg ut som schweizisk motorväg. Men var?![]()
Smoke on the water?I dimman där nere döljs något stort, blött och känt...
Exactemente.Smoke on the water?![]()
Uj uj uj, här var många orter och gissningar.Nu trillade polletten ner. Du är på väg ner för backen i Vevey ju. Vänster spår går mot Wallis, så hur många orter som helst. Chateu-d'Oex är väl närmast kanske, Leysin, Les Diablerets och Portes du Soleil inte långt bort heller. Åt andra hållet då? La Dole - Jura sur Leman? Eller kör man till Chamonix via Geneve?![]()
Kom igen kobror!Teamsmöten, så låter kobrorna hugga på öppet mål en stund.![]()
Hmmm....efter man passerat Montreux är det ju raka rör på motorvägen till Martigny, där man svänger höger till Verbier. Om jag inte missminner mig.Efter vi passerade Montreux är jag säker på att jag såg en skylt till Verbier åt vänster.
Nej, det finns många orter innan man kommer fram till dessa giganter.Kalle har ju gjort grovjobbet här, känns litet ruttet att gissa vidare på hans bekostnad men tydligen godkändes inte Verbier/Chamonix...
Leysin kommer in på andra plats över närbelägna orter i vänsterfilen. Aldrig åkt där nej, men har åkt förbi....det måste ju räknas?Leysin är väl första riktiga skidområdet. (Men jag tror inte att SP har varit där….)
Höger stämmer...Kom igen kobror!
Hmmm....efter man passerat Montreux är det ju raka rör på motorvägen till Martigny, där man svänger höger till Verbier. Om jag inte missminner mig.![]()
Torgon/La Jorette?
Vad hände med dina flyttplaner då?Man tackar... Kalle får dock äran. Och det kan inte vara särskilt mycket närmare dit än till Leysin? Fantastiskt i vilket fall med Portes de Soleil, Verbier och Chamonix nästan närmare än vad jag har till Vallåsen...Återkommer.
Hade fel, Leysin hamnar först på 3:e plats. Officiell lista från tävlingsledningen:Och det kan inte vara särskilt mycket närmare dit än till Leysin?
Vad hände med dina flyttplaner då?Området runt Vevey är ju fint, och massa jobb i alla möjliga branscher. Kunna lite franska är nog bra iofs...
![]()
Jobba hårdare, och snabbare. Och glöm då inte att smälla upp Attefallaren som vi stackars plattlandsbor kan komma och våldgästa....Jag jobbar hårt på att först få sparken här hemma som du kanske förstått...Italienskan sitter där den ska men franskan... Nja.