Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Smör, gräslök, persilja.Då var det bara maträtten kvar….
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Smör, gräslök, persilja.Då var det bara maträtten kvar….
Då har vi en vinnare!Är det möjligtvis lax du efterlyser?
Fast tycker bestämt att jag ser dill, lök och mâchesallad (som i Österrike kallas Vogersallt) på bilden….![]()
En väldigt berömd dal. Berget ligger i ett annat land som är vanligt förekommande i den här tråden....Ute och cyklar......
Haha du har koll! Helt rätt!Du var i Aosta, och Grand Combin gömmer sig i molnen?
Visst är det. Zug alltså, för de som inte fattade rebusen.Vid strandpromenaden i?
Undrar hur de kom fram till exakt 69 minuter bort.I vilket skidområde gör man reklam för ett ”snushus”?
Visa bilaga 19207
Ingen aning, men det verkar verkligen vara snus de säljer. Är ju förbjudet i hela EU utom Sverige.Undrar hur de kom fram till exakt 69 minuter bort.Är det inklusive åket ner till parkeringen?
![]()
Säkert, det är tillåtet här. Schweiz har (snart hade, tack vare en folkomröstning tidigare iår) Europas näst slappaste tobakslagstiftning efter Tyskland. Annars hade väl de inte fått hit ett enda svenskt hockeyproffs gissar jag.Ingen aning, men det verkar verkligen vara snus de säljer. Är ju förbjudet i hela EU utom Sverige.
Nej.Rinerhorn?
Så är det.Nu har jag bänkat mig länge nog? Savognins panoramabahn
Stämmer att vi är söder om Sveg…Katthult i Löberöds socken?
Kävlingeån i förgrunden?
Nää… det är för varmt idag igen….![]()
Självklart! Med Roches torn, Schweiz högsta byggnader. 30 minuter senare stod det som spön i backen, 20 mm på en halvtimme. Vaktmästaren där vi var fick vada ut och rensa dagvattenbrunnen för det var översvämning och ingen kunde gå ut.
Svettigt värre med 24gr på myren.
en skidanläggning på Hottögsfjället med 600 fallhöjdmeter vore något!Nähä, är väl bara gissa vilt då.Hottögsfjället?
Stämmer bra!Västerfjället då?
Jobbar hemma hela veckorna, skönt att komma ut och se något annat.Alla dessa bergsvandringsbilder @Kalle_Luzern , har du en gems som husdjur, och som du måste ut och rasta hela tiden?
Visa bilaga 19213
Oops, missade den skylten!Brunnihütte!
(Står det på skylten i alla fall….)
Nä nä, du gjorde det FÖR lätt för oss. Du får allt lägga upp en ny bild som straff….Oops, missade den skylten!Rätt såklart. Tog bilderna på väg till via ferratan i söndags.
Laub, Wendenlücke och Sülz i bakgrunden på andra bilden.
Din tur @Hawk100