Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det skulle ju vara berg över 4000m och det är inte Eiger.
Syns Skräckhornet kanske?
Du verkar varken ha läst gåtan eller ledtråden så noga, var inget tvång att de skulle vara 4000 m. :LOL:
Schreckhorn syns, tror även Lauteraarhorn sticker fram vid sidan om. Samt Eiger och Wetterhorn så klart. Fiescherhörner syns också vid fint väder, i min bild är de helt i molnen. Här kan man se panoramat med namn vid lite finare väder: https://www.ferien-marbachegg.ch/region/

Tillräckligt många rätt blev det iaf, så över till @PisteCarver till sist.

Jag har ingen aning om den här gåtan går att lösa. Vi kan ju göra ett försök, och går det inte så får jag byta bild.
Förra veckan var jag i energikrisens och vindkraftens förlovade land. Där besökte jag en restaurang med den här läckra inredningen.
Vad heter restaurangen?
1661795974902.jpeg

Jag har ingen aning om den här gåtan går att lösa. Vi kan ju göra ett försök, och går det inte så får jag byta bild.
Förra veckan var jag i energikrisens och vindkraftens förlovade land. Där besökte jag en restaurang med den här läckra inredningen.
Vad heter restaurangen?
Visa bilaga 19340

Imponerande!(y)

Har du varit där eller var det avancerad googling?

20 meter höga hyllor med flaskor bakom bardisken, jag backflash från Tivoli när jag var barn, hade varit roligt att kasta bollar där!😁

Över till @Emmis !

Imponerande!(y)

Har du varit där eller var det avancerad googling?

20 meter höga hyllor med flaskor bakom bardisken, jag backflash från Tivoli när jag var barn, hade varit roligt att kasta bollar där!😁

Över till @Emmis !
Låg så länge på universitetet så dehär med spritberg kan jag…
Var e bilden tagen?

Bilagor

• 8CF57529-8C2C-4158-A893-5775795FBBCA.jpeg
    8CF57529-8C2C-4158-A893-5775795FBBCA.jpeg
    140.3 KB · Besök: 84
jag gör som de gamla rävarna i tråden när de vet men inte vill svara utan bara komma med en ledtråd (som ändå ingen annan förstår):

ni är på väg upp mot en känd travers ;)
Vi var faktiskt på väg upp till rännan i bilden, tänkte göra en nytur där men bakom det man ser blev det för hårigt, så det blev bara den lilla rännan man ser.

Kan det då vara så att Storsylen ligger upp till vänster och Lillsylen bakom utlöparen rakt fram.?
Rätt. Storsylens huvudtopp utanför bild lite till vänster. Hörnet man ser är Nordostpelaren, första vinterbestigning nyår 1939. Lillsylen ligger någon kilometer bakom det man ser på bilden.

Din tur @STORPOTATEN

Ok, då jinxar jag denna bilden då, och påstår att den kanske kan vara lite klurig.
Så har ni säkert löst den på 3 minuter. Ganska välkända berg i bakgrunden, men var står jag när jag tar bilden?
1661972547667.png

Tillbaka
Topp