PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ja ja, det är väl Munken, Jungfrun och Solförmörkelsehornet då. 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den var ny, Finsteraarhorn menar du där sist?Ja ja, det är väl Munken, Jungfrun och Solförmörkelsehornet då.![]()
Det skulle ju vara berg över 4000m och det är inte Eiger.Den var ny, Finsteraarhorn menar du där sist?Den ger jag rätt för, Munken också, men Jungfrun var lite blyg och ville inte sticka över kanten...
Du verkar varken ha läst gåtan eller ledtråden så noga, var inget tvång att de skulle vara 4000 m.Det skulle ju vara berg över 4000m och det är inte Eiger.
Syns Skräckhornet kanske?
Jag har ingen aning om den här gåtan går att lösa. Vi kan ju göra ett försök, och går det inte så får jag byta bild.
Förra veckan var jag i energikrisens och vindkraftens förlovade land. Där besökte jag en restaurang med den här läckra inredningen.
Vad heter restaurangen?
Visa bilaga 19340
Imponerande!![]()
THE ASH - TROISDORF - Menü, Preise & Restaurant Bewertungen - Tripadvisor
The ASH - Troisdorf, Troisdorf: 382 Bewertungen - bei Tripadvisor auf Platz 10 von 82 von 82 Troisdorf Restaurants; mit 3,5/5 von Reisenden bewertet.www.tripadvisor.de
Låg så länge på universitetet så dehär med spritberg kan jag…Imponerande!
Har du varit där eller var det avancerad googling?
20 meter höga hyllor med flaskor bakom bardisken, jag backflash från Tivoli när jag var barn, hade varit roligt att kasta bollar där!
Över till @Emmis !
Solförmörkels- och Fiskarhorn också.Är det inte Skräckhornet där till vänster igen?![]()
Yepp! Över till kalleFirst som sagt. Oberjoch-pisten?
Hahah, vi roade oss med dåliga översättningar av de stora bergen i bild, Schreckhorn, Finsteraarhorn och Fiescherhörner.Var rädd jag hamnat nån tyska-grundkurs.
Nej, men också kalkberg.Selva Wolkenstein.![]()
Visst är det så. Riktiga toppen alltså, inte liftstationen.Vi är nog tillbaka på Titlis igen?
Nej, det blir för lätt.Mer spritflaskor nu @PisteCarver ?
Tror att hon står i pisten uppe i Hintertux, tar en bild på motsatta sidan där det är lite flackare backar. Heter toppen där Olperer?Nej, det blir för lätt.
Tillbaka till snön i stället.
Här står fru PC och tar en bild med mobilen, vilket motiv har hon valt?
Ja det är rätt, hon har kameran riktad mot Olperer.Tror att hon står i pisten uppe i Hintertux, tar en bild på motsatta sidan där det är lite flackare backar. Heter toppen där Olperer?
Vi var faktiskt på väg upp till rännan i bilden, tänkte göra en nytur där men bakom det man ser blev det för hårigt, så det blev bara den lilla rännan man ser.jag gör som de gamla rävarna i tråden när de vet men inte vill svara utan bara komma med en ledtråd (som ändå ingen annan förstår):
ni är på väg upp mot en känd travers![]()
Aha, I see. Det måste vara Trillevalls-traversen?ni är på väg upp mot en känd travers![]()
Nej, men nära.Storsola?
Rätt. Storsylens huvudtopp utanför bild lite till vänster. Hörnet man ser är Nordostpelaren, första vinterbestigning nyår 1939. Lillsylen ligger någon kilometer bakom det man ser på bilden.Kan det då vara så att Storsylen ligger upp till vänster och Lillsylen bakom utlöparen rakt fram.?
Kvikkjokk?Ok, då jinxar jag denna bilden då, och påstår att den kanske kan vara lite klurig.
Så har ni säkert löst den på 3 minuter. Ganska välkända berg i bakgrunden, men var står jag när jag tar bilden?
Nix. Vi är norr om Sveg, men inte så långt norrut.Kvikkjokk?
Jajamän, det är där vi är. Riktigt trevligt att stå på bron och se ner i det gin-klara vattnet för att se stor-harrarna simma runt.Torsborg vid Ytter-Grucken?
Gin-klart vatten, den var ny.Jajamän, det är där vi är. Riktigt trevligt att stå på bron och se ner i det gin-klara vattnet för att se stor-harrarna simma runt.
Bilden är din @Kalle_Luzern
Nej…Limerick?