Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men hittade efter en stund när jag zoomade.Genast frågar man sig:
1. Var är pilen?
OK ledtråd, här är toppen i ännu högre orignialupplösning, utan pil!Men hittade efter en stund när jag zoomade.![]()
Exakt, Tristner som den kallas lokalt eller Dristner, känd topp från annan bild häromveckan. Tydligen någon som trillade ner därifrån häromåret, och återfanns 200 meter längre ner mot byn Ginzling i dalen bredvid.Dristner
Stången väger 20. Kort och gott.OK, då kör jag då.
Hur mycket väger stången (går att se om man tittar noga)?![]()
Epic!Här tar min bonusson en promenad upp på Tristner:
Då har vi fråga 2 avklarad.
Återstår fråga 1, fotografens plats! Väl värd ett besök (kanske helst en sommardag med torra vägar, det är brant och smalt dit upp).
Håller med, skulle man kunna tänka sig att göra. Lite drygt som Hahnen i fhm, fast verkar vara lättare vandring och faktiskt en stig hela vägen. Tälta skulle jag aldrig palla, så måste ju ta det på en dag isåfall.
Både @KaitsuH och @STORPOTATEN har ju rätt, men det var 225 kg jag hade tänkt mig som svar.
Kom att tänka på att 225 kg stången motsvarar väl att lyfta en Storpotäta i var hand?![]()
![]()
Vad är det för sattyg jag ser i bakgrunden, är det en damm? Vem tusan gör en målning på sådant förskräckligt fördärv i sådana fall?De där power lifting stångar (styrkelyfting?) är konstiga, de känns tjockare och tyngre än vanliga stångar, men väger det samma 20 kg.
Kom just från gymmet, de tyngsta jag hade in mina händer vad 16 kg kettlebells.
1. Vad heter forsen i bilden?
2. Vad menar det? Varifrån kommer namnet?Visa bilaga 19738
Förrförra vintern skrev @Ivo del Scandi att du vägde ”110 pannor” när du turade upp för Helags, så jag tänkte att det har ju gått 1,5 år och några burgare har kanske lagt sig tillrätta runt midjan sedan dess, no offence intended.<iframe src="https://giphy.com/embed/U1aN4HTfJ2SmgB2BBK" width="480" height="313" frameBorder="0" class="giphy-embed" allowFullScreen></iframe><p><a href="">via GIPHY</a></p>
Skulle högaktningsfullt vilja meddela att jag inte är i närheten av de siffrorna, är säkerligen flera hekto därifrån! Hmpfh.![]()
Vem tusan heter A. Einola, du kan se det i bilden. Och målningen är snart 100 år gammal. Men jag frågade andra saker!Vad är det för sattyg jag ser i bakgrunden, är det en damm? Vem tusan gör en målning på sådant förskräckligt fördärv i sådana fall?![]()
Och vet du, vad namnet menar?Imatraforsen?
Hittar jag inte varken på svenska, tyska eller engelska.Och vet du, vad namnet menar?
Helt rätt! Ingen vet det! Tydligen ett mycket gammalt namn, flera tusen år gammal, kanske inte ens fena-ugristiskt, utan från mycket äldre tider.Hittar jag inte varken på svenska, tyska eller engelska.![]()
Visst! Bilden tagen i Sion, fast det kan vara svårt att tro när bebyggelsen göms av vegetationen.
Nej. Besök hos Ortopeden i morse resulterade i återbesök och OP av vänsterknä den 11:e okt, med 6-10 månaders rehab som följd. Således ganska dåligt med skidpepp här, men peppa på ni!Känns väl bättre med lite skidpepp i lite lagom med puder när det snöar på topparna! I
Verkligen tråkigt att höra.Nej. Besök hos Ortopeden i morse resulterade i återbesök och OP av vänsterknä den 11:e okt, med 6-10 månaders rehab som följd. Således ganska dåligt med skidpepp här, men peppa på ni!![]()
Tack!Verkligen tråkigt att höra.
Är hela din säsong borta?
Och det är inte så att de sista månaderna av rehaben kan utformas som muskelträning på vitt lutande underlag?
Hur som helst så önskar jag dig ett så snabbt tillfrisknande som möjligt!
Nu är det dags att byta till bräda. Med snowsurfer/ noboard kan du åka puder även utan ett knä!Nej. Besök hos Ortopeden i morse resulterade i återbesök och OP av vänsterknä den 11:e okt, med 6-10 månaders rehab som följd. Således ganska dåligt med skidpepp här, men peppa på ni!![]()