Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Loliften?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nästan. Den lift jag avsåg ligger vinkelrätt mot både åkbandet och Loliften.Loliften?
Branäs, apropå "tvådimensionella" skidsystem...Ja jag skejtar båda dessa ”backar” ungefär lika lätt åt båda hållen, det är mer vinden som avgör lämplig åkriktning…
Vi är alltså uppe på berget i Branäs. Lika mysigt och trevligt där för barnfamiljer som det är något tristare nere i dalen.
Din tur Kalle!
Utanför huvudorten, men i Davos Monstein, precis. Startade vandringen precis bredvid bryggeriet. Bilden tagen på passet Fanezfurrga, 2578 möh. I fjärran syns stationen på Weisshorn ovanför Arosa.Kan bryggeriet vara BierVision Monstein utanför Davos?
Branäs är ok för en dag eller två. Detta var min brors 50-årsdag så vi hade kul. Ändå!Branäs, apropå "tvådimensionella" skidsystem...Om du är mest van vid såna backar tror jag Montafon eller La Plange kan bli lite mycket vatten över huvudet?
![]()
Du bor i närheten då @Henke_K ?![]()
får inte bilden att stämma men säger eigernordwand
Nära nog, är ju i skidområdet mellan Grindelwald och Wengen. Liften heter Läger och toppen till vänster är Tschuggen. Eigernordwand skulle man sett om jag vridit kameran 90 grader till vänster.får inte bilden att stämma men säger eigernordwand
delas det ut sympatipoäng? nåja vi kör lite Whiteout istället då, vad ser vi på bilden?Nära nog, är ju i skidområdet mellan Grindelwald och Wengen. Liften heter Läger och toppen till vänster är Tschuggen. Eigernordwand skulle man sett om jag vridit kameran 90 grader till vänster.
Över till @Emmis
Ja jag ser inte så mycket, men nog ser jag i alla fall lite snö, skoterspår, några hus och ett troligt fjäll i bakgrunden?delas det ut sympatipoäng? nåja vi kör lite Whiteout istället då, vad ser vi på bilden?
Det är säkert rätt svar!Ja jag ser inte så mycket, men nog ser jag i alla fall lite snö, skoterspår, några hus och ett troligt fjäll i bakgrunden?![]()
precis! satt just å kollade lite topphöjder i närheten för att ge ledtråd men över åt Kai!Viterskalstugan?
På den svarar jag världens mest överreklamerade ryggsäck.
Ja, jag skulle aldrig köpa en.På den svarar jag världens mest överreklamerade ryggsäck.
Men det var fint upphängt.
Tackar tackar. Kom just hem från promenaden. ca. 1 mil på stigarna, också 2 krog på vägen hem. Jag försöker att hitta nån bild snart.precis! satt just å kollade lite topphöjder i närheten för att ge ledtråd men över åt Kai!
Rätt!Hochjoch Schruns med skidområde Golm och berget Zimba i bakgrunden?
Tappar ju lite förtroendet för österrikare och Montafon när de döper om sina berg efter Disneyfilmkaraktärer…berget Zimba i bakgrunden?
Nej, fel skidområde.Trodde jag också om jag ska vara ärlig…Laritg?
Kaninchenbahn?Såg ju ut som vilken slumpvist utvald T-krok på en glaciär i Tirol som helst när man kollade snabbt. Och hade för mig att det var typ snöstorm när du var i Bivio...
Här kommer en lika svår (?), vad heter den här liften?
Visa bilaga 19945