Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
På mina kartor står det Vordere Karlesspitze.Det är den "bulliga" toppen till höger om solen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På mina kartor står det Vordere Karlesspitze.Det är den "bulliga" toppen till höger om solen.
Ja, du har rätt och jag har fel (upptäckte jag precis).På mina kartor står det Vordere Karlesspitze.Men de kanske fjäskar med mig eftersom jag heter Karl? För det är väl Karlesjochbahn till höger?
Najj...tror du verkligen att jag hade vågat erkänna om jag varit i Saalbach?Saalbach
Najj... inte heller rätt.Kanske är St Anton det här också, rastplats en bit upp emot Galzig?
Det ska till en mästare för att knäcka en retrobild!Nog är det välan höga Sölden jag skådar där borta. Fast det ser lite mindre ut än idag...![]()
Måste vara vid liften Gaislachalm då, och inte själva "almen". För därifrån ser man ju inte bort till Hoch-Sölden.Det ska till en mästare för att knäcka en retrobild!
Om jag inte har fel för mig, så sitter vi vid Gaislachalm längst ut till vänster i liftsystemet och har vår picknick.
Så... @STORPOTATEN , vilket gäng hade nu de "snyggaste" kläderna, ditt eller mitt gäng?
Din tur!
Ja, du har rätt och jag har fel (upptäckte jag precis).
Det går aldrig att lita på vad jag säger....
Se, jag har inte koll fast jag var där förra året!![]()
Typiskt.Om det bjuds så… vad heter den här skidanläggningen? (Storpotaten får sitta på bänken)
Mina hoods! agnäsbackenOm det bjuds så… vad heter den här skidanläggningen? (Storpotaten får sitta på bänken)
"Lånat" bilden från deras hemsida?Om det bjuds så… vad heter den här skidanläggningen? (Storpotaten får sitta på bänken)
och jag som trodde du var från Finland?Mina hoods! agnäsbacken
Njae det är komplicerat. Utlänning i både Finland o Sverige så att säga. Jobbar dygnet runt nu. Bilden fri till den som har nån trevlig nostalgibild att bjuda påoch jag som trodde du var från Finland?
Rätt svar förstås!
jo, jag har ingen drönare att ta ett sånt kort@Kalle_Luzern
Du har åkt upp på Rüfikopf?Jag tar en bild från 1998, var har vi precis åkt upp med kabinen? Vet ej om den fortfarande finns kvar.. edit: såg att PC lagt upp en bild men låter min ligga kvar.
Visa bilaga 19989
Om det är rätt så har jag åkt med den där gula kabinen.Du har åkt upp på Rufikopf?
Vad menar du med "om"?Om det är rätt så har jag åkt med den där gula kabinen.![]()
Du har såklart rätt.Vad menar du med "om"?![]()
![]()
Det stämmer Rufibahn 2 heter kabinen.Du har åkt upp på Rüfikopf?
Varför riktar då solen sina ”solblickar” mot bergen runtomkring men inte mot det berget?Trögt här. Klurigt?
Ledtråd då. På den lite spetsigare toppen, precis till vänster om mitten, ligger ett stort åbäke till observatorium.
Höhö...kläm ur dig svaret nu.Varför riktar då solen sina ”solblickar” mot bergen runtomkring men inte mot det berget?![]()
Yes, Mölltaler Gletscher är korrekt svar. En svinkall dag, med frekventa Lumumba-pauser.Mölltaler gletscher? Kanske dags att skola om sig och söka jobb där på Sonnblick observatoriet.![]()
Klart det är i Engelberg med hoppbacken och Laub bakom. Tog bilden när jag var och köpte säsongskortet.![]()
Gross-Titlis-Schanze - Wikipedia
en.wikipedia.org
?