STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
ZT?Men är det inte dalgången ZT?![]()
Zeller tal? Zum Topf? Zum Turken?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ZT?Men är det inte dalgången ZT?![]()
Nu har alla övriga fått tillräckligt med ledtrådar för att hitta den där nerfarten.ZT?
Zeller tal? Zum Topf? Zum Turken?![]()
Japp, inga konstigheter där inte. Och vi är alltså i Mayrhofen (Zillertal) om någon undrar.
Där tog jag hjälp av familjens egen ZT-expert (som nu är på väg till NZ)Japp, inga konstigheter där inte. Och vi är alltså i Mayrhofen (Zillertal) om någon undrar.
I huset bor en nörd som lyssnar efter utomjordingar, och antennerna har han byggt själv?Mürren är rätt! Men pinnarna har en annan roll.
I huset bor en nörd som lyssnar efter utomjordingar, och antennerna har han byggt själv?![]()
Baugespanne, är för att visualisera kommande byggnader.
Hoppla. Då kan vi konstatera att kommande byggnader trollar bort den fina utsikten ...Baugespanne, är för att visualisera kommande byggnader.
Stämmer bra det.Stand-Rintertitlis Nr 2?
Laubersgrat i bakgrunden?
Ser ganska brant ut.
Ja, kallt var det!Utan hjälm, aja baja! Antar att det är från 1900-kallt då typ...
Har ingen aning, slänger bara ur mig nåt, kanske ger en ledtråd åtminstone.![]()
På vilket sätt gillar du det?Gillar iö pedagogiken då du ibte har hjälm men miniorerna har
Det är tyvärr inte heller rätt, det är inte Gamsgarten stationen som syns i den andra bilden.Kanske här någonstans då?
Visa bilaga 20025
Hjälm är väl ändå mest för att ha något att fästa goggles på, så att de inte försvinner i pudret om man krashar? Samma som med cykelhjälmen här, mest för att skydda styret om man ramlar.![]()
T o m mästerspanaren @Kalle_Luzern som brukar ta alla bildgåtor från Stubai har problem.Omöjligt ju. Var ni på väg ner i den här pisten?
Visa bilaga 20026
"Gör inte liksom jag gör, utan gör liksom jag säger!"På vilket sätt gillar du det?
Ditt svar på bildgåtan är fel.
"Och säg inget till mamma!""Gör inte liksom jag gör, utan gör liksom jag säger!"
Det förstår väl jag också @KaitsuH , jag är inte korkad."Gör inte liksom jag gör, utan gör liksom jag säger!"
Det är 100% korrekt.Kan det vara Sesselbahn Rotadl som ni precis stigit av?
Visa bilaga 20027
Pisterna var helt ok med tanke på att det fortfarande är oktober. Liknande sen vårsäsong med frusna pister på förmiddagen och lite slushigt på eftermiddagen. Väldigt mycket småbarnsvänligare än i Hintertux, med både rullband och knapplift med vettig lutning för en som inte alltid kommer ihåg att man ska bromsa.Det är 100% korrekt.
Bild 1 är ca 40-50 m från avstigningen.
Din bild @Henke_K !
Hur var pisterna på Pitztal Gletscher?
Är Brunnenkogel stängd fortfarande?
Misstänker att det behövs ny snö, tyvärr ännu ingen i sikte i långtidsprognoserna.