PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Om @Kalle_Luzern åker pist, så är bilden minst 10 år gammal eller så är släkten på besök.Tillbaka till Kalles pist. Hmmm.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om @Kalle_Luzern åker pist, så är bilden minst 10 år gammal eller så är släkten på besök.Tillbaka till Kalles pist. Hmmm.
Det senare i det här fallet. Händer även på försäsong.Om @Kalle_Luzern åker pist, så är bilden minst 10 år gammal eller så är släkten på besök.![]()
Visst är det så. Man kan se topparna på två av liftstolparna sticka upp.Sesselbahn Engstlen-Jochpass?
Det kanske är en gödselstack under granen?Mystiskt litet snö under den där granen och vid huset... Och ändå ser nysnön fin ut... Är det ett försäsongs-dump vi skådar?
Du var ju där, du vet nog bäst. #IfYouGottaGoYouGottaGoDet kanske är en gödselstack under granen?![]()
Så är det!Vykortet är väl från ifjol, som någon annan bild från samma dump. Parkeringen vid "tågstationen" i Pitztal typ?
Nej, söder om Sveg.Östra ravin?
Där kan man också råka ut för hoppande över en bäck, men det är inte där den här gången.Galtiberg, som gissning.
Kan det vara ”Wilder-fredw-Rohr”?Där kan man också råka ut för hoppande över en bäck, men det är inte där den här gången.
Fel land.Kan det vara ”Wilder-fredw-Rohr”?![]()
Wendestock?
Wendenlücke, precis. Fint åk, men som synes med många klippor att ramla ner från, så ha med någon som hittar första gångerna (vis av erfarenhet från när jag åkte med en som trodde att han hittade…).Eller kanske bara Steintäli….?![]()
Lämnar till valfri att lägga upp ny bild….Wendenlücke, precis. Fint åk, men som synes med många klippor att ramla ner från, så ha med någon som hittar första gångerna (vis av erfarenhet från när jag åkte med en som trodde att han hittade…).
När man kör Steintäli ser man till att smita in i pisten jag hade med i förra bilden precis i slutet. Då slipper man hoppa över bäckar och gå de ca. 50 fhm tillbaka upp till liften.
Bilden är din @Hawk100
Kan det vara ”Wilder-fredw-Rohr”?![]()
Efter att ha googlat stället o läst detta fick jag plötsligt sådana bilder i mitt inre att jag ödmjukast tackar för inbjudan men avstår hänvisande till att jag saknar lavinryggaDu skojar, men det ryktas att detta namn (tack!) nu pryder en av de hårigaste pulka-couloirerna på baksidan av Kroksbäcks kullar.
PC, vi får ta en gubbvecka i ”Hook’s Creek” när vi fått upp flåset (det är minst 12 fhm att knata uppför!) och köpt lavinryggsäckar! Ni andra är också välkomna till Hook’s Creek om ni tar med litet Pågens gifflar och en termos varm Oboy.
Nu försöker du allt lura oss igen!Lägger in en pausbild utom tävlan, i väntan på att någon med snöbilder lägger upp en riktig gåta. Vad visar nedanstående bild, och var är det fina kaklet tillverkat?
Visa bilaga 20115
Nope, så bilden ligger kvar.Är det Titlis Rotair liften och åket Steinberg?
Bilden är så fin att den borde fått ligga upp hela helgen!
Om jag har rätt så vet ni vad för sorts bildgåta som väntar.... det är ju fredag!![]()
Då säger jag Steintäli?Nope, så bilden ligger kvar.![]()
Nu blev det rätt. Och alltså Jochstock Xpress som syns.Då säger jag Steintäli?
Nej, tyvärr inte rätt, det är inte Stanton.1996 Valluga under schindlerliften.
1992 är rätt år.1992
Man önskar ju att man hade de där Snap!-singlarna på vinyl…
Ja, det är Stubaier Gletscher och det spissiga berget är Stubaier Wildspitze 3341 möh. Hela åket går på glaciär.Stubaier Wildspitze, så gissar på Stubaier gletscher. Liften finns väl rakt ner i fallinjen? Eller har de gjort bort sig igen österrikarna, som när de döpte om till Zimba?![]()
NejZermatt?