Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför sprängde man sönder det fina berget?Faloria i Cortina, ja.
Hade tänkt mig Croda Marcora, där jag visade en film för några veckor sedan, men Sorapiss ligger nära och i linjen så ok!
Bollen till Kalle!
Kanske en vindögd snökanon som fick fnatt?Varför sprängde man sönder det fina berget?![]()
Nix en känd svensk kock har bott och drivit restaurang här.Hmm Mick Jagger är det inte... Terassen påminner litet om staden Pau vid Pyrenéernas fot men...
Alldeles riktigt, Tore Wretman hade också en krog där.Pablo Picasso i Mougins?
Det brukar vara lika mycket snö i Stubai som i Hintertux och Pitztal, men just den senaste tiden har det regnat ända upp till 3000 möh, och pisterna i Stubai ligger 100-300 meter lägre vilket har gjort skillnaden nu.Rätt @STORPOTATEN! Jag och äldsta dottern besökte Stubaier Gletscher i söndags, bland alldeles för mycket folk (extra jobbigt med en oberäknelig femåring) och för lite backar öppna. Inte värt att åka dit än, men ville testa eftersom det ligger närmast. Verkar fått mycket mindre snö än både Hintertux och Pitztaler Gletscher.
För att anknyta till Schrankogel finns på denna bild en topp som är lika hög som Schrankogel - på ett par meter när.Rätt @STORPOTATEN! Jag och äldsta dottern besökte Stubaier Gletscher i söndags, bland alldeles för mycket folk (extra jobbigt med en oberäknelig femåring) och för lite backar öppna. Inte värt att åka dit än, men ville testa eftersom det ligger närmast. Verkar fått mycket mindre snö än både Hintertux och Pitztaler Gletscher.
Som högsta berg godkänner vi Stor-Venezianen.Zillertaler Alpens vassa kammar kände jag ju snabbt igen.
Här ser man ju även Hohe Tauern.
Bild från Gerfrorene Wand och högsta toppen borde väl vara Grossvenediger. Toppen som är nästan exakt lika hög som Schrankogel kanske är Dreiherrenspitze 3499 m.
Tror inte att man kan se Grossglockner härifrån...![]()
Du får kolla alldeles nyss gjord edit.Som högsta berg godkänner vi Stor-Venezianen.
Men Dreiherrenspitze vette tusan om man ser, det var alltså inte den jag tänkte på. Undrar om inte den skyms bakom typ Rauchkofel.
Det finns en topp som framträder betydligt tydligare på bilden och som jag tänkte på. Såååååå jag godkänner inte TreHerrarsToppen (mest för att du....är du)...![]()
Aaahhhh....så kvickt gjort. Nu blir det ju jevligt svårt att inte godkänna! Så det gör jag härmed!Du får kolla alldeles nyss gjord edit.![]()
Hmmmppffff.... Har det gått tillräckligt med tid nu?-12 grader och tjockt med puder!
Vi kör vidare på högsta toppen i bilden!
@STORPOTATEN jag vet att du tar den här direkt, men du kan väl låta övriga försöka först, och ta gåtan först när du tycker att övriga har fått tillräckligt med betänketid?
Visa bilaga 20201
Hmmmppffff.... Har det gått tillräckligt med tid nu?
Välkommen tillbaka i tråden @RWD !Chansar på Weisser Kogel ?
Hmm tänkte det, många höga toppar där borta... Men de var lite högre till höger, utanför bild dåVälkommen tillbaka i tråden @RWD !
Weisser Kogel befinner sig på min högra sida utanför bilden och mycket nära där jag står. I bilden finns det ett berg som är högra än Weisser Kogel, men det är längre bort.
Nej, det är också åt höger, bilden är tagen i ett annat väderstreck.Hmm tänkte det, många höga toppar där borta... Men de var lite högre till höger, utanför bild då
Syns Ramolkogel tro?
Nej, Zuckerhütl är skymd.Ok, sista gissningen från mig då, Zuckerhütl? Sen få får @STORPOTATEN tala om svaret
Nja, jag är ju bannlyst här, men jag kan ju alltid slänga in något...Ok, sista gissningen från mig då, Zuckerhütl? Sen få får @STORPOTATEN tala om svaret
Om du får ordning på ordningen av bokstäverna så blir det nog rätt ska du se!Nja, jag är ju bannlyst här, men jag kan ju alltid slänga in något...
Lechskagron!