Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

1. I vilken skidort kan man spela tennis med denna vidunderliga utsikt ?
2. Vad är de långa pinnarna till för?

1665822489022.jpeg

Senast ändrad:
Svårt att se vad som finns ovanför molnen, men huset ser schweiziskt ut och bergen är höga och dalen ligger brant nedanför… Mürren kanske?
Och ”antennerna” kanske har varningslampor högst upp så att ingen ska flyga in i den branta bergssidan av misstag?

Stand-Rintertitlis Nr 2?
Laubersgrat i bakgrunden?
Ser ganska brant ut.
Stämmer bra det. (y) Och visst, lutar på bra för att vara en röd pist. Jag vågar inte släppa på fullt där.😅 Nu hoppas vi på dump och kallt väder så de snart kan öppna den.

Tog bilden på väg ner till byn i förmiddags.
Din tur igen @PisteCarver

Då får vi se om det här blir en utmaning.
Markera på valfri karta var jag står.
1665843631106.png

Ett par hundra meter längre fram såg det ut så här:
1665911841380.jpeg

Senast ändrad:
Utan hjälm, aja baja! Antar att det är från 1900-kallt då typ... ;)
Har ingen aning, slänger bara ur mig nåt, kanske ger en ledtråd åtminstone. 🤷‍♂️
1665849917034.png

Föreslår att du står där? Gillar iö pedagogiken då du ibte har hjälm men miniorerna har

Bilagor

• D6999CE4-BE4B-40F0-85BE-AFADD032C1EA.jpeg
    D6999CE4-BE4B-40F0-85BE-AFADD032C1EA.jpeg
    194.4 KB · Besök: 75
Kanske här någonstans då?
1665925068370.png

Hjälm är väl ändå mest för att ha något att fästa goggles på, så att de inte försvinner i pudret om man krashar? Samma som med cykelhjälmen här, mest för att skydda styret om man ramlar. ;)

Kanske här någonstans då?
Visa bilaga 20025
Hjälm är väl ändå mest för att ha något att fästa goggles på, så att de inte försvinner i pudret om man krashar? Samma som med cykelhjälmen här, mest för att skydda styret om man ramlar. ;)
Det är tyvärr inte heller rätt, det är inte Gamsgarten stationen som syns i den andra bilden.
En ledtråd till: Om jag i bild 1 (som frågan gäller) hade vänt mig om, så hade man sett toppstationen på den lift som jag precis har stigit av.
Och det var som sagt kallt som det kan vara när man är på ca 3000 möh.

När det gäller hjälmen så ber jag ödmjukt om ursäkt för att den inte sitter på huvet i den här bilden, det brukar den göra på mina bilder från 2000-talet.;)

Omöjligt ju. Var ni på väg ner i den här pisten?
Visa bilaga 20026
T o m mästerspanaren @Kalle_Luzern som brukar ta alla bildgåtor från Stubai har problem.😲
OK, då kör vi lite fler ledtrådar:
I bild 2 syns framför oss en av de två stora lift- och restaurangstationerna i skidområdet, och det är inte Gamsgarten.
Från bild 1 som frågan gäller, har vi 100-200 m till bild 2. Vilken lift har vi då precis stigit av i bild 1?
Och vi befinner oss i bild 1 på dryga 3000 möh.

"Gör inte liksom jag gör, utan gör liksom jag säger!"
Det förstår väl jag också @KaitsuH , jag är inte korkad.
Men jag tror inte att du uppfattade den omvänt, negativa och tråkiga undertonen i Emmis kommentar.
Det är inte första gången heller, där har tidigare varit föraktfulla kommentarer om skånsk dialekt också.

Kan vi ägna oss åt bildgåtan nu?

Det är 100% korrekt.(y)
Bild 1 är ca 40-50 m från avstigningen.

Din bild @Henke_K !

Hur var pisterna på Pitztal Gletscher?
Är Brunnenkogel stängd fortfarande?
Misstänker att det behövs ny snö, tyvärr ännu ingen i sikte i långtidsprognoserna.
Pisterna var helt ok med tanke på att det fortfarande är oktober. Liknande sen vårsäsong med frusna pister på förmiddagen och lite slushigt på eftermiddagen. Väldigt mycket småbarnsvänligare än i Hintertux, med både rullband och knapplift med vettig lutning för en som inte alltid kommer ihåg att man ska bromsa.

De håller på med grävmaskiner för att flytta snö borta vid Brunnenkogel, så jag gissar att de är på väg att öppna där om 1-2 veckor. Men i allmänhet behövs mer snö som sagt, kom ganska mycket regn hemmavid både torsdag och fredag natt, men det verkar inte kommit som snö borta i Pitztal i alla fall.

Så till frågan då, vilken ort/skidområde är det som syns i bakgrunden när min ena dotter kastar en snöboll på mig?

Bilagor

• 996DAFF2-CCEC-4EF8-8D2E-9E40EDF03ED8.jpeg
    996DAFF2-CCEC-4EF8-8D2E-9E40EDF03ED8.jpeg
    194 KB · Besök: 73
Ingen som vågar sig på en gissning? Här kommer en bild från liften längst till höger i bilden ovan, som visar några berg också.
0D35D50C-7EA4-45EA-883E-19157C0AC489.jpeg

En bild med ”Kaiserwetter”, men den kan nog ändå bli en utmaning. Jag söker namn och höjd på berget i mitten av bakgrunden. Det är också det högsta berget i bilden.
God jakt med kartor och ”verktyg”!
1666002037589.jpeg

Tillbaka
Topp