Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

1. Skidort?
2. Vilket nummer har pisten?

1666796102779.png

Du har uppenbarligen hittat till Cervinia. Det står 26 på skylten men 6an kan vara del av samma pist.
Kör på , SP!
😮 Näe, jag hade ju ingen aaaaaning om att det var Cervinia. Men pisten såg jag ju att det var en tydlig 6.00...
Helt oförtjänt, så jag låter bildgåtan vandra vidare till @kappakomplett ! som får en halvtimme på sig, sedan får vem som helst ta den. :)

Nej jag är inte säker, bilden kan ju vara tagen i Colorado där trädgränsen ligger på över 3000 möh, och då är ju bergen ganska höga.💡☝️
Då kan jag avslöja att det är i alperna och bergen är enligt ovan utsago ganska höga. Typ, dvs de ligger på runt 3000 möh.
Fast....om nu inte ens Mr Zillertal känner igen vyn måste jag nog slänga in lite ledtrådar här. Kanske denna bild på samma berg, men lite mer utzoomat och annan vinkel.

1666855767856.png

Då kan jag avslöja att det är i alperna och bergen är enligt ovan utsago ganska höga. Typ, dvs de ligger på runt 3000 möh.
Fast....om nu inte ens Mr Zillertal känner igen vyn måste jag nog slänga in lite ledtrådar här. Kanske denna bild på samma berg, men lite mer utzoomat och annan vinkel.

Visa bilaga 20258
Där blev jag lurad av vinkel och zoom på den förra bilden!:oops:
Men nu är det plötsligt för lätt, så nu överlåter jag åt någon annan.:)

Tack tack! Här kommer en lätt, så viss återhållsamhet får iakttas bland "the ususal suspects".
Kanske någon som inte gissar så ofta känner sig manad?

1. Vilken dal?
2. Vilken trevlig alp/skidort har man en vidunderlig utsikt över från platsen inom den gula cirkeln, i pilens riktning?

1666866494531.jpeg

Jag gör ett försök! Zillertal! ( har aldrig besökt österike på vintern, så allt är ren google) var e detta taget då?

Bilagor

• FB0094DB-0686-47CE-B5B9-24178B356ABD.jpeg
    FB0094DB-0686-47CE-B5B9-24178B356ABD.jpeg
    529.2 KB · Besök: 81
Senast ändrad:
Jag gör ett försök! Zillertal! ( har aldrig besökt österike på vintern, så allt är ren google) var e detta taget då?
Du glömde Mayrhofen 🧐 men ok! 😄 Och det var ju faktiskt sommarbilder...

PS trevlig bild. Jag sparar den som ett fint exempel på mycket vanliga förhållanden i pisten när i princip *alla* har glädje av skidor med minst 85-90 mm midja.

Senast ändrad:
Puh. Den här kändes så bekant men kunde inte riktigt sätta fingret på det. Nu var den inte så bekant, men bergen är ju lite specifika för området skulle jag vilja påstå, och tror mig nu förstå att ni är på väg ned mot Sankt Stephan.

Senast ändrad:
Puh. Den här kändes så bekant men kunde inte riktigt sätta fingret på det. Nu var den inte så bekant, men bergen är ju lite specifika för området skulle jag vilja påstå, och tror mig nu förstå att ni är på väg ned mot Sankt Stephan.
Dit är vi på väg! Kör hårt,det är ju retrofredag! (eller va de discofredag) Ger även Fredw en stämningsbild fotad strax efteråt, kallar den ”vår i alperna”.

Bilagor

• F9470116-FC0C-47EE-A6E0-8E31D994CDD3.jpeg
    F9470116-FC0C-47EE-A6E0-8E31D994CDD3.jpeg
    552.1 KB · Besök: 60
Dit är vi på väg! Kör hårt,det är ju retrofredag! (eller va de discofredag) Ger även Fredw en stämningsbild fotad strax efteråt, kallar den ”vår i alperna”.
Woohoooo, fredagsfeeling - då förekommer jag platåpjuckens mästare och bjuckar på denna norrländska stänkare!

En bild kan ni få fundera över också, vad heter skidområdet vi besöker denna snöiga dag?
1666961914936.png

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp