PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Jag har ju redan gett ”svaret” i sista ledtråden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju redan gett ”svaret” i sista ledtråden.
Ett virrvarr av pister där, men jag chansar på pist 6.00?
Du har uppenbarligen hittat till Cervinia. Det står 26 på skylten men 6an kan vara del av samma pist.Ett virrvarr av pister där, men jag chansar på pist 6.00?
Du har uppenbarligen hittat till Cervinia. Det står 26 på skylten men 6an kan vara del av samma pist.
Kör på , SP!
Du är på rätt spår! Man hamnar i Alagna.Alagna och en Rifugio som glömt vad den heter.![]()
Absolut, och den legendariska Rifugion?Fotot är från Passo Salati
Visst (lätt fånget - lätt förgånget)Är det Gugliemina innan branden.
Haha var det så enkelt, bra gissat. Din tur igen @STORPOTATENVad tusan skall man gissa på här då?
Jag slår till på Whitewater?
Hittade för övrigt denna texten vilken var lite rolig, de har full koll jänkarna!
Visa bilaga 20246
Helvete, tur som en tokig!!Haha var det så enkelt, bra gissat. Din tur igen @STORPOTATEN
Det var 2010!Måste ha varit värsta covidperioden? Tur att det inte är jättebrant!
Hmm.... spissiga men ganska låga berg....Helvete, tur som en tokig!!
Även en blind höna alltså....
Nåja, vad heter detta skidområdet vi befinner oss i?
Visa bilaga 20247
Oj! Tyckte det var så heltäckande ansiktsmasker!Det var 2010!
De känner tydligen inte till Hook’s Creek!
Hmmmm. Är du riktigt säker på det? Vad är definitionen av "ganska låga berg"?Hmm.... spissiga men ganska låga berg....![]()
Nej jag är inte säker, bilden kan ju vara tagen i Colorado där trädgränsen ligger på över 3000 möh, och då är ju bergen ganska höga.Hmmmm. Är du riktigt säker på det? Vad är definitionen av "ganska låga berg"?![]()
Då kan jag avslöja att det är i alperna och bergen är enligt ovan utsago ganska höga. Typ, dvs de ligger på runt 3000 möh.Nej jag är inte säker, bilden kan ju vara tagen i Colorado där trädgränsen ligger på över 3000 möh, och då är ju bergen ganska höga.![]()
Där blev jag lurad av vinkel och zoom på den förra bilden!Då kan jag avslöja att det är i alperna och bergen är enligt ovan utsago ganska höga. Typ, dvs de ligger på runt 3000 möh.
Fast....om nu inte ens Mr Zillertal känner igen vyn måste jag nog slänga in lite ledtrådar här. Kanske denna bild på samma berg, men lite mer utzoomat och annan vinkel.
Visa bilaga 20258
Japp, de kan ställa till det ordentligt ibland. Men alltid kul att få en mästare på fall!Där blev jag lurad av vinkel och zoom på den förra bilden!![]()
Fast ”3000” är ju faktiskt en del av svaret.Japp, de kan ställa till det ordentligt ibland. Men alltid kul att få en mästare på fall!![]()
Precis så ja!Eggalm? Med spetsiga Tristner (känd från filmens värld!) som sticker upp till vänster?
Du glömde MayrhofenJag gör ett försök! Zillertal! ( har aldrig besökt österike på vintern, så allt är ren google) var e detta taget då?
Puh. Den här kändes så bekant men kunde inte riktigt sätta fingret på det. Nu var den inte så bekant, men bergen är ju lite specifika för området skulle jag vilja påstå, och tror mig nu förstå att ni är på väg ned mot Sankt Stephan.Jag gör ett försök! Zillertal! ( har aldrig besökt österike på vintern, så allt är ren google) var e detta taget då?
Dit är vi på väg! Kör hårt,det är ju retrofredag! (eller va de discofredag) Ger även Fredw en stämningsbild fotad strax efteråt, kallar den ”vår i alperna”.Puh. Den här kändes så bekant men kunde inte riktigt sätta fingret på det. Nu var den inte så bekant, men bergen är ju lite specifika för området skulle jag vilja påstå, och tror mig nu förstå att ni är på väg ned mot Sankt Stephan.
Det hade jag glömt, nu måste jag vara på hugget!Kör hårt,det är ju retrofredag! (eller va de discofredag) G
Woohoooo, fredagsfeeling - då förekommer jag platåpjuckens mästare och bjuckar på denna norrländska stänkare!Dit är vi på väg! Kör hårt,det är ju retrofredag! (eller va de discofredag) Ger även Fredw en stämningsbild fotad strax efteråt, kallar den ”vår i alperna”.