Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nej, Rigi var ju förra gåtan… Bilden tagen lite högre än Rigi.

Edit: ok, inte så lätt. Här en ledtråd.
006.JPG

Senast ändrad:
Silvretta/Bärafalla?
Japp, Restaurant Bärafalla på 5* Hotel Silvretta.
Ischgl har blivit en flott ort med en massa folk i dyra skidjackor, och här finns nog inget hotell med mindre än 4* längre.:oops:
För musikunderhållningen stod Apres-ski bar Hexenkessel alldeles intill…. 🎶 Hey, wir woll“n die Eisbär‘n sehen…ooohohoh..!🎶

Din tur @fredw !

Senast ändrad:
Äh, bunkern nere vid stranden var en ledtråd att det borde varit där nånstans (Per-Albinlinjen för er ungdomar). Skitsnygg bild, håller med Farbror Fred. Ny bild kommer strax. Ska bara...

Så, eftersom jag inte vet exakt var jag var när jag tog bilden på fru Antikvitet och herr bergsguide får jag vidga frågan något; I vilken skidort landar vi efter den här lilla turen? Neråt till höger ungefär på bilden. För den som vill briljera anger man även var vi startade. Det är alltså inge massiv flerdagarstur utan civilisationsnära.
2011-02-06 11.38.35.jpg

Så, eftersom jag inte vet exakt var jag var när jag tog bilden på fru Antikvitet och herr bergsguide får jag vidga frågan något; I vilken skidort landar vi efter den här lilla turen? Neråt till höger ungefär på bilden. För den som vill briljera anger man även var vi startade. Det är alltså inge massiv flerdagarstur utan civilisationsnära.Visa bilaga 21829
Är alla ute och tar nya bilder till tråden? Så svårt är det väl inte?

Tillbaka
Topp