Snowgod
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Bastun är konstigare än så! Och det är inte Torneträsk du ser.Det är bastuflotten på Torneträsk?
Klämde in en ledtråd.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bastun är konstigare än så! Och det är inte Torneträsk du ser.Det är bastuflotten på Torneträsk?
Panoramabastun på Tärnaby fjällhotell?Bastun är konstigare än så! Och det är inte Torneträsk du ser.
Klämde in en ledtråd.
Hur kom de ner från Gaislachkogel till glaciärvägen med en bil, det undrar jag?Kan det vara här?
Jag har kört den vägen fast i långsammare tempo.
Ja, och ner till tunneln mellan Tiefenbach och Rettenbach.Hur kom de ner från Gaislachkogel till glaciärvägen med en bil, det undrar jag?![]()
Han har precis vurpat vådligt och är nu på väg upp ur sitt skalbagge-läge....Piz Darlux?
Edit: lutar som om du också fortfarande var på väg ur sängen.![]()
Jochstock Xpress, precis. Ungefär halvvägs ner i Mellan Sulz i förmiddags.Jochstock?
Torde vara Hummelliften?
Hummeln i Åre stämmer bra det!Torde vara Hummelliften?
Nä, det funkar också så i skidbackarna ”down under”…..Fan vilken bild! Jag tycker, att alla åker uppåt, uppbacks i bilden? Det där måste vara nåt svenskt specialitet, vi andra förstår inte.
Då kommer här nyårsnöten.Hummeln i Åre stämmer bra det!
Då kommer här nyårsnöten.
En riktig trillingnöt skulle man kunna säga. Jag söker namnen på de tre högsta topparna i bilden. Och det skall vara toppar enkla att identifiera, inte sådana där toppar som man kanske med lite god vilja kan urskilja...
Visa bilaga 21649
Hela 148,66 km bort ser man Mon Viso ståta med sina 3841 meter, lite till vänster i bilden.Jag står mitt i tillredningen av min paradförätt Hummer Thermidoroch kollar lite på mobilen, men visst tusan är det Monviso som syns där långt i bakgrunden?
Äntligen någon som är vaken!Är alla bakis idag?
Sitter och väntar på färjan där det är bokat all-inclusive buffé med havsutsikt.
Ska vi slå till på att det stora berget i mitten i bakgrunden är 4000+ meter Stora Paradiset och pyramiden till höger därom heter Bresaola (nej Grivola var det nog…).
Det är liften över sjön ja, och sjön heter Trübsee. Bild från i lördags när föhn smält snön på isen. Som synes dåligt med snö även på 1800 m!Trubsee Hopper
Du får skaffa skridskor istället för puderskidorna…..Förlåt, trodde inte PC skulle kolla in mer igår så missade det.
Vad heter den här skridskobanan?
Visa bilaga 21691
Ser väldigt flackt ut.....Du får skaffa skridskor istället för puderskidorna…..
Så här hade vi det i Sthlm på juldagen….
Visa bilaga 21697