Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ser ut som Sölden….??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som Sölden….??
Ja, hårt zoomad bild från toppstationen Piz Cartas. Härifrån har man 830 fhm härlig carving i ett svep, eller små pistnära offpistrepor om man föredrar det.Savognin igen?
Vad väntar du på, bara att flytta!Hade gärna besökt Savognin igen, men då måste jag nog skaffa ett jobb som betalar ut lönen i CHF, så det blir nog inget med det.
Din bild @Kalle_Luzern !
Isiga Sulz från berghaus Jochpass?Vad väntar du på, bara att flytta!
Starten på dagens första åk. Vad kallas det, och vad heter hyttan jag hade bakom ryggen när jag tog bilden?
Visa bilaga 21548
Helt rätt!Isiga Sulz från berghaus Jochpass?
Jo, den här bilden kan nog klassas som "Medel"-svår!Eftersom PC så snabbt löste bilden på släpliften tidigare idag så tar vi en ny bild som i alla fall o mina bergsospanarögon inte innehåller så många tydliga kännetecken.
I (nära) anslutning till vilken skidort har jag tagit denna bild??
Visa bilaga 21561
Jasså, inte värre! Det var väl för mycket berg på den vilket gör det skitlätt för er riktiga bergsspanare….Jo, den här bilden kan nog klassas som "Medel"-svår!![]()
Ja, den bilden är ganska lättspanad, men jag skurar just nu duschar, tvättställ och badrumsgolv, så jag har tyvärr inte tid…Jasså, inte värre! Det var väl för mycket berg på den vilket gör det skitlätt för er riktiga bergsspanare….
![]()
Spolarvätska? FFP2-masker? Dragit ut dubbarna ur däcken ("Lex Ivo")?Ja, den bilden är ganska lättspanad, men jag skurar just nu duschar, tvättställ och badrumsgolv, så jag har tyvärr inte tid…![]()
Eftersom PC så snabbt löste bilden på släpliften tidigare idag så tar vi en ny bild som i alla fall o mina bergsospanarögon inte innehåller så många tydliga kännetecken.
I (nära) anslutning till vilken skidort har jag tagit denna bild??
Visa bilaga 21561
de kan man se lite olika. jag ser inget i bilden på första anblick som skulle få mig att ens försöka gissa.Jo, den här bilden kan nog klassas som "Medel"-svår!![]()
de kan man se lite olika. jag ser inget i bilden på första anblick som skulle få mig att ens försöka gissa.// ensomjobbarofaktisktharalltidivärldenattgooglajustidag
Jaha, så svår var den!!!Hawken hudar över alp och stock
för att slippa bli för tjock
Utan att försöka gissa
man ska ingen skidort Dissa
Ajf@n, rimmade ju för att slippa lägga upp bild... nu får vi se vad som händer.
För tjocka fingrar för mobilen…..Heter berget inte Oberalpstock förresten?
Byn heter Roquebrune-Cap-Martin.
Ser fint ut!
Besökte ni Eze?Helt rätt! Och hotellet heter Les Deux Frères. Rekommenderas - fantastiskt läge och spännande by.
Din tur!
Nej man får ju spara några godbitar!Besökte ni Eze?
Ja, bilden är tagen från toppen av Hinterer Brunnenkogel 3440 möh, och som ligger i Pitztal.Pitztal? Ser ut som att det är Wildspitze som fattas på bilden i bilden och översta pisten som börjar med en liten "travers" som syns ovanför.
Det jag undrar är, varför gick du inte bara över kammen och sedan upp på Wildspitze?Ja, bilden är tagen från toppen av Hinterer Brunnenkogel 3440 möh, och som ligger i Pitztal.
Wildspitze har jag i motsatt riktning bakom ryggen, och det ser ut så här om man vänder sig om (bilden är tagen vid samma tillfälle):
Visa bilaga 21581
Din tur @Wille1504 !
Mmmm... ja du vet hur det är med oss lata och dryga skåningar.Det jag undrar är, varför gick du inte bara över kammen och sedan upp på Wildspitze?
Kaiserwetter kräver lite strapatser!
Visa bilaga 21582
Trysil, NorgeFreeride saknar en egen gissa var bilden är tagen-tråd. Inspirationen kommer från denna forumtråd på Happyride.se
Regler:
- Den som gissar rätt på bildgåtan vinner äran att så snabbt som möjligt lägga upp en ny egen bild.
- Om man inte lägger in en ny bild inom ett dygn så får någon annan rätt att lägga in en ny bild.
- Lägg bara upp bilder som du själv fotograferat.
Val Thorens?Kul att för en gångs skull kunna någon av gåtorna. I vilken ort är följande halvdana bild tagen?
Visa bilaga 21583
Too late...Val Thorens?
Som en jevvla huggorm idag!Too late...![]()
En sån där har jag sett på golfbanan i Östersund. Tur jag inte hann svaraHär finns det bilder uppsatta för att man ska kunna identifiera bergstoppar i när och fjärran.
Vad heter det här stället som är ett Eldorado för bergsspanare?
Visa bilaga 21580