Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

I vilket skidområde befinner jag mig här?
1672227127084.png

Ja, hårt zoomad bild från toppstationen Piz Cartas. Härifrån har man 830 fhm härlig carving i ett svep, eller små pistnära offpistrepor om man föredrar det.
Hade gärna besökt Savognin igen, men då måste jag nog skaffa ett jobb som betalar ut lönen i CHF, så det blir nog inget med det.:(
Enda nackdelen verkar vara att Savognin inte får så mycket snö, det var stor skillnad mot Davos bara ett par mil österut.

Din bild @Kalle_Luzern !

Hawken hudar över alp och stock
för att slippa bli för tjock
Utan att försöka gissa
man ska ingen skidort Dissa
Jaha, så svår var den!!!
Snyggaste svaret hittills i tråden! Guldstjärna för det rimmet!✨
För er som ännu inte vet var bilden är tagen så är jag på väg upp på berget Oberslostock efter att ha startat från skidorten Disentis….
Din tur @fredw
Själv ska jag ut i nysnön (5cm) och svänga pist!

Ajf@n, rimmade ju för att slippa lägga upp bild... nu får vi se vad som händer. Tack för den medelsvåra ledtråden. Heter berget inte Oberalpstock förresten?

Det får bli en sommargåta, fast med viss bergsanknytning ändå... Lika litet snö på bilden som i många alpdalar ännu tyvärr. Men man ser flera däck på bilden! ;)

Högt över det azurblå medelhavet, med utsikt över Monte Carlo, togs denna bild av mig utanför vårt hotell. Tagen vid krysset på andra bilden (som är från Google Maps).

Vad heter den lilla byn där vi bodde?

1672305240327.jpeg

1672305256998.jpeg

Här finns det bilder uppsatta för att man ska kunna identifiera bergstoppar i när och fjärran.
Vad heter det här stället som är ett Eldorado för bergsspanare?
1672309768518.png

Pitztal? Ser ut som att det är Wildspitze som fattas på bilden i bilden och översta pisten som börjar med en liten "travers" som syns ovanför.

Pitztal? Ser ut som att det är Wildspitze som fattas på bilden i bilden och översta pisten som börjar med en liten "travers" som syns ovanför.
Ja, bilden är tagen från toppen av Hinterer Brunnenkogel 3440 möh, och som ligger i Pitztal.
Wildspitze har jag i motsatt riktning bakom ryggen, och det ser ut så här om man vänder sig om (bilden är tagen vid samma tillfälle):
1672311011851.png

Din tur @Wille1504 !

Ja, bilden är tagen från toppen av Hinterer Brunnenkogel 3440 möh, och som ligger i Pitztal.
Wildspitze har jag i motsatt riktning bakom ryggen, och det ser ut så här om man vänder sig om (bilden är tagen vid samma tillfälle):
Visa bilaga 21581
Din tur @Wille1504 !
Det jag undrar är, varför gick du inte bara över kammen och sedan upp på Wildspitze? :unsure:
Kaiserwetter kräver lite strapatser!☝️;)
1672311340580.png

Det jag undrar är, varför gick du inte bara över kammen och sedan upp på Wildspitze? :unsure:
Kaiserwetter kräver lite strapatser!☝️;)
Visa bilaga 21582
Mmmm... ja du vet hur det är med oss lata och dryga skåningar.
MEN, när du nämner det så känner jag en person (en f.d. tysk kollega) som faktiskt har gjort topptur och åk från Wildspitze.

Och om jag nu ändå skulle ge mig på något sådant, så hade jag nog nöjt mig med Kartoffelkopf 3657 möh, där strax till höger om Wildspitze.
Det är ju ändå Österrikes femte högsta bergstopp och har en särställning i den här forumtråden.;)

Freeride saknar en egen gissa var bilden är tagen-tråd. Inspirationen kommer från denna forumtråd på Happyride.se

Regler:
- Den som gissar rätt på bildgåtan vinner äran att så snabbt som möjligt lägga upp en ny egen bild.
- Om man inte lägger in en ny bild inom ett dygn så får någon annan rätt att lägga in en ny bild.
- Lägg bara upp bilder som du själv fotograferat.
Trysil, Norge

Vänligen Peter

Tillbaka
Topp