Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Här drog gänget iväg på en liten tripp året är 1986. Var är vi och varför är vi där?
skanna0027.jpg

Schlossberg 3133 m där i bakgrunden.
Liften kan vara Titlis Express gondolen, kabinbanan Gerschnialp-Trübsee eller bergbanan Gerschnialp. Inte så lätt att veta....🤷‍♂️:)

Schlossberg 3133 m där i bakgrunden.
Liften kan vara Titlis Express gondolen, kabinbanan Gerschnialp-Trübsee eller bergbanan Gerschnialp. Inte så lätt att veta....🤷‍♂️:)
Ja, med Hahnens flank till vänster och även Wissberg ovanför Fürenalp till vänster om Schlossberg. Kan hålla med om att det eventuellt kunde vara bergbanan, men då hade man ju sett gondolbanan? Från kabinen ser man inte en sån skogsslänt. Det är alltså Titlis Xpress. Bilden tagen igår, inte i oktober eller maj som man kunde tro med tanke på snöläget. 😖

Över till @PisteCarver

Eftersom skyltarna är på engelska gissar jag på the Us. Sen tar kunskapen slut, men Aspen lör man ju kunna åka i så det för bli svaret😅 iö då jag kollar på dessa 80-90tals bilder så funderar jag på om man inte förfrös öronen? Eller var de förhårdnade utan känsel? Tell me jag minns bara mina tonår på 90-då man hängde på stan utan mössa i -30, å då var de kallt😬 men jag har nog alltid åkt med mössa..

Eftersom skyltarna är på engelska gissar jag på the Us. Sen tar kunskapen slut, men Aspen lör man ju kunna åka i så det för bli svaret😅 iö då jag kollar på dessa 80-90tals bilder så funderar jag på om man inte förfrös öronen? Eller var de förhårdnade utan känsel? Tell me jag minns bara mina tonår på 90-då man hängde på stan utan mössa i -30, å då var de kallt😬 men jag har nog alltid åkt med mössa..
Rätt land men inte Aspen.

iö då jag kollar på dessa 80-90tals bilder så funderar jag på om man inte förfrös öronen? Eller var de förhårdnade utan känsel? Tell me jag minns bara mina tonår på 90-då man hängde på stan utan mössa i -30, å då var de kallt😬 men jag har nog alltid åkt med mössa..
Jag åkte alltid barhuvad med solglasögon utom när det var typ snöstorm. Men så är ju klimatet behagligare på vintern i Alperna än i Skandinavien. Frun hade alltid mössa och öronmuffar.
Numera när jag åker med hjälm så måste jag ha toppventilerna öppna för att inte bli "överhettad" i skallen. 🪖 😅💦

Alltså den där plattsättningen vid dalstationen... Känner inte igen berget, men kan det vara Tahoe Palisades, a.k.a. Squaw Valley?

Tillbaka
Topp