Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Österrikarna och deras bergsnamn igen.Varför döper man två toppar till samma namn inom samma område?Återkommer med en gammal nostalgibild snart.
St anton och hejar på Stenmark?Här drog gänget iväg på en liten tripp året är 1986. Var är vi och varför är vi där?
Visa bilaga 21480
Skibumsen från St Anton har åkt iväg någonstans.St anton och hejar på Stenmark?
Eller kanske Boklöv?Var ni i Garmisch och hejade på Matti Nykänen?
Ja, med Hahnens flank till vänster och även Wissberg ovanför Fürenalp till vänster om Schlossberg. Kan hålla med om att det eventuellt kunde vara bergbanan, men då hade man ju sett gondolbanan? Från kabinen ser man inte en sån skogsslänt. Det är alltså Titlis Xpress. Bilden tagen igår, inte i oktober eller maj som man kunde tro med tanke på snöläget.Schlossberg 3133 m där i bakgrunden.
Liften kan vara Titlis Express gondolen, kabinbanan Gerschnialp-Trübsee eller bergbanan Gerschnialp. Inte så lätt att veta....![]()
Du har inte 100% rätt men tillräckligt bra.Chansar hejvilt men ni har åkt från Rufikopf och tittar ner på lavinen i Lech.
Inte en susning. Men instinktivt känner jag två saker;Var har jag vaknat upp nu och tittar på när solen går upp?
Visa bilaga 21491
På nr 2 så tänker du helt rätt, jag kanske inte rodde...Inte en susning. Men instinktivt känner jag två saker;
- Blir sugen på den där glesa skogen i lite fräscht.
- Sagda granskog är så föredömligt gles att det nästan känns som herrn rott över pölen?
Men nu blev det ännu svårare.Jag lade till en bild nere från dalstationen.
Rätt land men inte Aspen.Eftersom skyltarna är på engelska gissar jag på the Us. Sen tar kunskapen slut, men Aspen lör man ju kunna åka i så det för bli svaretiö då jag kollar på dessa 80-90tals bilder så funderar jag på om man inte förfrös öronen? Eller var de förhårdnade utan känsel? Tell me jag minns bara mina tonår på 90-då man hängde på stan utan mössa i -30, å då var de kallt
men jag har nog alltid åkt med mössa..
Jag åkte alltid barhuvad med solglasögon utom när det var typ snöstorm. Men så är ju klimatet behagligare på vintern i Alperna än i Skandinavien. Frun hade alltid mössa och öronmuffar.iö då jag kollar på dessa 80-90tals bilder så funderar jag på om man inte förfrös öronen? Eller var de förhårdnade utan känsel? Tell me jag minns bara mina tonår på 90-då man hängde på stan utan mössa i -30, å då var de kalltmen jag har nog alltid åkt med mössa..
Nix! Fel delstatAlltså den där plattsättningen vid dalstationen... Känner inte igen berget, men kan det vara Tahoe Palisades, a.k.a. Squaw Valley?
Redan gissat på och fel delstat.Squaw Valley (numera Palisades)?
Nix fortfarande fel delstat.Park City, Utah då?![]()
Nja New York är nog inte huvudstad i Usa..NY ? letar vidare... Whiteface/Lake Placid?