Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tror förresten att jag spanat in @PisteCarver i just den liftkön, påsken 2020 eller 2021.
😲
Jag var där Påsken 2021, dvs skånskt Påsklov, den 26 mars till 3 april. Kom du på nu efter nästan två år att du har sett mig där?
Jag får nog skaffa nya lite mer diskret färgade skidkläder, vågar ju nu inte berätta vart jag ska åka om ett par veckor.:ROFLMAO:
Vi växlade mellan Ramis, Tänndalen och Funäsberget varje dag. Kåvan Express har med 314 m Funäsfjällens högsta fallhöjd som vid ett tillfälle avverkades på 1 min och 10 s.

😲
Jag var där Påsken 2021, dvs skånskt Påsklov, den 26 mars till 3 april. Kom du på nu efter nästan två år att du har sett mig där?
Jag får nog skaffa nya lite mer diskret färgade skidkläder, vågar ju nu inte berätta vart jag ska åka om ett par veckor.:ROFLMAO:
Vi växlade mellan Ramis, Tänndalen och Funäsberget varje dag. Kåvan Express har med 314 m Funäsfjällens högsta fallhöjd som vid ett tillfälle avverkades på 1 min och 10 s.
Senil och förvirrad. Tänkte redan då att "det där skulle kunna vara PC", men du var för snabb för mig. Diskret färgade skidkläder är kass. Kör på med livliga färger.
Bild kommer strax.

meck.jpg

Då så! Då ger vi oss av mot en ny plats.
Vart är bilden tagen?
Jag söker namnet på platsen där en skidkamrat meckar bindning.

...har bra liftköteknik.;)

Strategier i liftkön... Nästan värt en egen tråd! Ja vi svenskar är ju gärna moralistiska kö-fundamentalister på hemmaplan men blir som inoljade vesslor i en liftkö... Talar bara för mig själv! :) "All is fair in love and war..." Och i liftkön.

Hitta rätt inkörspunkt i kön, hitta innerkurvan, vrida axlarna litet så att man lätt kan "råka" glida förbi (gärna då offret tittar åt ett annat håll). Bli sur på partnern som inte har samma prio (utan som spanar in kö-grannarnas skidkläder). En dödssynd är att liksom grensla en skida hos den som står framför, då har man ju cementerat sin position (plus att den personen framför alltid visar sig vara köns snigel nr 1).

Strategier i liftkön... Nästan värt en egen tråd! Ja vi svenskar är ju gärna moralistiska kö-fundamentalister på hemmaplan men blir som inoljade vesslor i en liftkö... Talar bara för mig själv! :) "All is fair in love and war..." Och i liftkön.

Hitta rätt inkörspunkt i kön, hitta innerkurvan, vrida axlarna litet så att man lätt kan "råka" glida förbi (gärna då offret tittar åt ett annat håll). Bli sur på partnern som inte har samma prio (utan som spanar in kö-grannarnas skidkläder). En dödssynd är att liksom grensla en skida hos den som står framför, då har man ju cementerat sin position (plus att den personen framför alltid visar sig vara köns snigel nr 1).
Föreslår du startar en egen tråd i ärendet så får man fylla på med sina bästa tips

I svenska och norska fjällen är de andra åkarna så hänsynsfulla att man får dåligt samvete om man börjar använda sin alptränade Liftwaffe-teknik.:oops:
I Norge var det extremt, där var det ju ingen som gled förbi en ens om man lämnade en 5-meterslucka till framförvarande i liftkön (som knappt existerade ändå). Efter en halvdag blev vi också ”snälla” som norrmännen.🇳🇴:)

Föreslår du startar en egen tråd i ärendet så får man fylla på med sina bästa tips
Sagt och gjort!

bra initativ. dock borde jag orka "jobba" ännu två timmar. det går bra som synes..
Stor kastastrof. Kaffebryggaren strejkade.
Och för att svara på ditt svar ovan så är det inte korrekt. Berget på bilden är ju skitenkelt att identifiera, verkar som du hittat rätt. Sen är det bara att ta ut bäring/riktning från toppen och hitta platsen

Självklart!
Denna prominenta bergstopp i Kebnekaisemassivet. Eller, nåja. En platt yta med vidunderlig utsikt. Där startade mitt senaste åk (april förra året). Avslutades med kolfiberpulka, helikoptertransport, avslitna kors- och ledband, brutet vadben mm samt rehab till nästa vinter.
Men det var ett fint åk.

@Kalle_Luzern tillbaka till dig.

2022-04-23 15.06.44.jpg

Bilagor

• 2022-04-23 15.06.34.jpg
    2022-04-23 15.06.34.jpg
    666.7 KB · Besök: 49
Stor kastastrof. Kaffebryggaren strejkade.
Och för att svara på ditt svar ovan så är det inte korrekt. Berget på bilden är ju skitenkelt att identifiera, verkar som du hittat rätt. Sen är det bara att ta ut bäring/riktning från toppen och hitta platsen
helt fel rikting jo. kände igen vyn o tänkte att stenrummelt är klart fall. men så icke. Nu kunde man kanske dra ett skämt om kaffedalen?

Med tanke på de färgglada vimpelflaggorna så säger ja Sherpa-byn Namche Bazaar i Himalaya.
Om det är fel så kör jag på Flüela Schwarzhorn.
Smart med ett backup-svar. :LOL: Visst är det Flüela Schwarzhorn (igen), blick ungefär österut. Piz Linard nära mitten, passvägen mot Engadin som syns nere i dalen.

Över till @PisteCarver igen.

Sådärja, en Storpotat har bättre koll än en troll-råtta!
Snyggt taget, jag var på väg att lägga upp en bild till.

Över till @STORPOTATEN !
Well, jag har ju stått där själv så den var inte så klurig. Och de fina stråken på Rifflsee-sidan ser ju enormt inbjudande ut! :)

Men nu skiter vi i snö och berg. Det skall komma sjuka mängder snö och jag kan inte följa med på årets gubbpuder-resa på fredag, så jag är sur som satan. Inte det att jag missunnar @Hawk100 och övriga gösar...men va fan! 😫;)

Nåväl, var är den stora och de två mindre potatisarna på denna bild?
1675242711429.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp