Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Herr Varmkorv gissade ju insteget till Laub nyligen, så tänkte jag kunde visa hur det ser ut. ;) Så här vill man ju hellre se det. :cool:⛷️
IMG_0135.jpg

Över till @fredw

Synd det är så långt till Cervinia, annars kunde man gå in och klämma på lite Blizzard-lagg.
Var är den här bilden tagen? Osäker på om liften står kvar...
017.JPG

Du är nära Pilatus, vid Fräkmuntegg?
Precis halvvägs upp på Pilatus kan man säga, beroende på var man startade. Numera passerar jag bara här på väg ner med liften, lite tråkig väg att gå förbi här jämfört med från andra håll. Det man ser är bl.a. delar av Rigi, Mythen, Bürgenstock, Buochserhorn, Niederbauen Chulm, Oberbauenstock och delar av Schwyzer Alpen.

Din tur @Bgn , räknar med något längre norrut?

Var är vi nu?

En lite långsökt ledtråd är, norrlands Fernet Branca
Sången börjar 1.30

Bilagor

• 67E3A28C-CBC3-42A1-8DFD-FC5C66B9AF56.jpeg
    67E3A28C-CBC3-42A1-8DFD-FC5C66B9AF56.jpeg
    254.2 KB · Besök: 84
Senast ändrad:
Åker vi över gränsen från bilden så är detta den närmaste puben (även om det nu bara är ett hörn kvar)

@Hawk100 har helt rätt, bilden är tagen i Storlien.
Platsen där kungen raggade runt på 70/80 talet, en av inspirationsplatserna till pistvakts Svartlien (den andra är Marsliden) och kör man vidare till Norge så fanns tidigare Bamses pub som var mest känt för billig öl och slagsmål samt att vara Norges värsta pub https://www.nrk.no/trondelag/_-dette-er-landets-verste-pub-1.7810312

Läste att Storlien ska rustas upp, men jag hoppas att liften då finns kvar!!!! Eller måste alla gå upp?? 🤣🤣🤣
Vi fortsätter på lifttemat. Vi en snabb första blick bara en vanlig stollift….
Nä vänta nu!! Den här lösningen med ”breda liftstolpar” är nog inte supervanlig!!! Åtminstone första gången för mig i en sån här liftlösning. Men vart är bilden tagen??
1677304299113.jpeg

Senast ändrad:
Jaja, så klart att Stor-Zebran, 3851 möh, dyker upp där... :mad:
Väl? Kanske? Måhända?
Så är det!
Till höger i bild sticker "Stor-Zebran", Gran Zebrù (aka Königspitze) upp sin resliga topp över den närmare kammen.
Mäktigt back-drop (bilden gör det tyvärr inte rättvisa) när man står där och böjer på nacken och spanar in topparna.

Över till @STORPOTATEN !

Så är det!
Till höger i bild sticker "Stor-Zebran", Gran Zebrù (aka Königspitze) upp sin resliga topp över den närmare kammen.
Mäktigt back-drop (bilden gör det tyvärr inte rättvisa) när man står där och böjer på nacken och spanar in topparna.

Över till @STORPOTATEN !
Då jag själv haft långt framskridna skidplaner på Vinschgau-området ser jag fram emot kommande resereportage därifrån, tack på förhand! :)

På vilken toppstation sitter dessa juniorer?
1677425425682.png

Tillbaka
Topp