STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Märkligt, där har du ju stått ett antal ggr.....Ingen aning,
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Märkligt, där har du ju stått ett antal ggr.....Ingen aning,
Högsta punkten i Les Arcs är det och således Aiguille Rouge!3227 möh Aiguille Rouge.
Men vad händer Kalle?!Det är ju 1. Sulden, i 2) Suldental (eller menar du huvuddalen Vinschgau?). På 3. kanske du tänker på Watles, eller Minschuns? Eller ända bort till Scuol?
1. Väldigt likt gondolen från Valtournenche.
2. Måste ju vara toppstationen i Chamois i så fall. Skönt att Wallander tagit fram en riktig karta.![]()
Oj, väldigt vild. Nej, inte i ChamMinns knappt hur det såg ut så vild chansning, klassiska Pas de Chevre från Grands Montets?
Precis, Steinberg. Never Sun kallas den här slänten.Här gissas det friskt, jag slänger också in en gissning - Steinberg?
Monte Tagliaferro?
Det där svaret får med beröm godkänt!Kounuongaspissen?![]()
Kounuongaspissen?![]()
gelmersee?
Nej, Gelmersee har mer turkos ton...gelmersee?
Nytt försök påNej, Gelmersee har mer turkos ton...
Du är nära, men inte prickat rätt än.Nytt försök på Totesee ( jag har altså vandrat där, men nu har jag ju varken bildminne el exell)
Damn uppdaterade då du svrade, men om ännu fel så lägger jag mig.Du är nära, men inte prickat rätt än.
Grimselsee är det! Bilden tagen ganska nära Grimsel Hospis efter jag hade korsat dammen. På andra sidan kan man se Oberaarbahn, som går upp till nästa damm och möjligör driften på vintern.Damn uppdaterade då du svrade, men om ännu fel så lägger jag mig.
Col de L'iseran kanske?Tack, på tredje gången gilltpå vilken topp hittar man denne skylt då?
ja precis där. Kör på!Col de L'iseran kanske?