Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Just ja, han skall ju möta upp med Brallo...
Jasså, en bromance i Åre då eller??? 🤣🤣🤣
Nåväl, vi testar den här bilden för (eventuellt) nattpasset.
1679773115049.jpeg

Var ät bilden tagen?

När det snöar vill man ju gärna vara först upp…

1. Lift?
2. Klockslag?

Vid lämpligt tillfälle (helst under söndagen…) koras vinnaren. Rätt lift och närmast i tid vinner!

Senast ändrad:
Vi sätter punkt nu eftersom SPs gissning är svårslagen. Visst är det Pardatschgratbahn, och klockan är 08:09, se bevis nedan. Liften öppnade 08:30…
Turen till potatismannen!

Senast ändrad:
Vi sätter punkt nu eftersom SPs gissning är svårslagen. Visst är det Pardatschgratbahn, och klockan är 08:09, se bevis nedan. Liften öppnade 08:30…
Turen till potatismannen!

Visa bilaga 24112
Potatismannen tackar och bockar, men är ute och övningskör med en mindre potat ett tag framöver.
Således är spelfältet helt öppet och först till kvarn maler!

eftersom jag kom näst närmast i tid tar jag bollen, tackar @STORPOTATEN . Namnet på högsta toppen som syns i bilden är frågan.
(tillbringade stora delar av en tisdag i mitten av februari i riktigt fin orörd snö nedanför berget - positiv överraskning denna konstiga vinter)
FA43F8F3-AB74-422B-8E15-B3525CD1C2CD.jpeg

Senast ändrad:
Japp, helt rätt (dubbeltoppen i bakgrunden) taget nedifrån populärt touring-område som nog många här på forumet varit i - bjuder på bonusbild: början på den dagens klart bästa åk inmarkerad - namnlös ränna en bit öster om förra bilden - helt oåkt och mjukt, fortsatte på breda snöfält ca 200fhm nedåt i pilens riktning
02BC3447-F122-4A70-9942-B1C1465427A2.jpeg

Senast ändrad:
Har ju sett den toppen många gånger från olika håll. Inte i den vinkeln däremot. Ser ut som att jag borde lära mig hitta på Gemsstocks baksida… lite jobbiga transporter tillbaka till Andermatt bara, och liftkapaciteten duger ju inte på helgerna tyvärr. Den rännan är ner i Giraffen?

Här var jag på väg till en bergsstation. Vad heter den, eller orten jag åkte ner till (alternativt kommunen)?
1679853552171.jpeg

Har ju sett den toppen många gånger från olika håll. Inte i den vinkeln däremot. Ser ut som att jag borde lära mig hitta på Gemsstocks baksida… lite jobbiga transporter tillbaka till Andermatt bara, och liftkapaciteten duger ju inte på helgerna tyvärr. Den rännan är ner i Giraffen?
Inte Giraffen (den är på Gemsstock).
Den här befinner sig en knapp kilometer ostnordost om Pizzo Centrales topp.
Härifrån är transporten tillbaka än mer fostrande - särskilt på bräda…

Senast ändrad:
Passerade båda liftarna till Plan du Fou, men målet var helt riktigt Traquet och sen gondolen ner till Haute-Nendaz. Noterade bilden från terrassen häromdagen ja.
Grand Chavalard säkert med på någon annan bild från promenaden. :)

Färdig med övningskörningen @STORPOTATEN ?

Tillbaka
Topp