Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ser att ni hade lite finsnö när ni var där. Trevligt. Vi tog några varv i den där pisten i härlig slask, fantastiskt.
Idag är det nog ännu mer finsnö, men då verkar de ha stängt ned nöjet..
1680082971130.png

Senast ändrad:
Ser att ni hade lite finsnö när ni var där. Trevligt. Vi tog några varv i den där pisten i härligt slaskt, fantastiskt.
Visa bilaga 24173
Aha, där har jag ju också varit och kände inte igen det heller.:oops:
Det beror nog på att jag brukar titta neråt och inte uppåt när jag åker, eller så börjar mitt närseende bli sämre än mitt fjärrseende.☝️
Från just den toppen fick jag span på spissen av Ortler som stack upp ovanför några höga kammar.🤓

Ser att ni hade lite finsnö när ni var där. Trevligt. Vi tog några varv i den där pisten i härligt slaskt, fantastiskt.
Visa bilaga 24173

Precis den är det, i Kappl, se aktuell webcam nedan, litet dimmigt idag. Kanske 5-8 cm nysnö på bilden jag tog. Ordet till potatisen!

i vilket skidområde befann jag mig när solen bröt igenom?
Edit: lägger till ledtrådar:
- liften man ser är den enda i området
- område är nog mer korrekt än skidområde…
AD635A1F-2183-4B49-806F-0A452C0E60B9.jpeg

Senast ändrad:
Hmmm mina vanliga snok-instrument funkar dåligt på denna vackra bild...! Får invänta en bergspanare med bättre överblick.

Visa bilaga 24178
Blir besviken på dig! Bergen var ju med här nyligen. Bergstationen har också synts, men det var på ännu längre håll och ett bra tag sen.
Jag är ute och flänger för jobbets räkning och dåligt med tid att kolla här, så låter er andra lägga pannan i djupa veck. ;)

Senast ändrad:
inte så många gissningar på själva frågan (områdets namn) ännu.. - så lagt till två ledtrådar i originalinlägget innan @Kalle_Luzern får / tar bollen (eftersom han verkar listat ut var jag var👍).
Och en bild där toppstationen går att få lite mer högupplöst om det skulle hjälpa @fredw och hans snokinstrument😉
B5EF09EE-0BDB-4E80-9595-2E443CD4150E.jpeg

Senast ändrad:
visst är det Pischa - ett område där skidåkarna inte var i majoritet när jag var där, minst lika många var det som verkade se det som en lagom vintereftermiddagspromenad att vandra 700fhm uppåt och sedan ta kabinen ned.
Mycket charmigt ställe och väldigt trevlig åkning - hade precis slutat snöa efter 36h:)

OK, ny bildgåta där @Ivo del Scandi avslöjar tidigare okända färdigheter.
Vem hade trott att han skulle sätta ett par smala HEAD race carvers under fötterna?
Och sedan åker han på dem nerför denna hårdpreppade röda/svarta pist med en teknik och en stil som hade fått många skidlärare att titta avundsjukt.
Rita in på en pistkarta var han åker.
Ledtråd: I dessa nerfarter har stora tävlingar avgjorts i historien.

Snyggt, imponerande och inspirerande! 🏆

Liftarna står stilla..? Jag vet att Ivo ivrigt hudar till höger och vänster men PC...? Har du joinat the Dark Side of the Force?!?

200.gif

Senast ändrad:
Mycket bra @fredw !
Jag tror att det är mot den nedre delen av din markering, där den svarta pisten börjar. Mycket fina, varierade pister med variation och rejäla fallhöjder.
Här avgjordes OS i störtlopp och storslalom 1952.
I det ljusblå inringade området fanns det fina liftburna offpistrepor med gles granskog att åka. Ivo var duktig på att hitta sådana ställen.
Din tur @fredw !
1680165814769.jpeg

Visa bilaga 24204

Ingne lämpig karta till hands så jag ritar hur ni åkte på bilden
Ja, men då får du rätt på den.
Är ganska säker på att det var just den linjen vi åkte.
Jag måste plocka fram mina gamla stavar igen, vi stakade några hundra meter genom skogen för att komma till den här platsen och mina piststavar med minitrugor försvann ner i snön.
Underlaget var besvärligare än det ser ut på bilden, på vissa ställen 40-50 cm kallpuder och på andra bara ett par centimeter med frysta knölar undertill.
Ivo åkte ju förstås lika elegant där som i pisten ändå. Vår åkkompis ”Preben med jeansen” hade det besvärligare.

Din tur @Emmis !

De var de värsta… men tips är att byta ut trugorna till en modell större, 89kr från stadium ( el nått sånt) Då är frågan vad är detta för pist?

Bilagor

• 7BA674CE-26BA-4F9A-927C-AE1306721657.jpeg
    7BA674CE-26BA-4F9A-927C-AE1306721657.jpeg
    108.5 KB · Besök: 111
Tillbaka
Topp