Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Helt rätt, och kopplingen med Hoforsbacken?riksgränsen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Helt rätt, och kopplingen med Hoforsbacken?riksgränsen
Det var en bra gissning, dålig koll på just det men tyvärr inte svaret jag är ute efter.jamen att gatternjunnistugan är förankrad med järn från hofors bruk kanske?
Lika opålitliga liftar?Samma ägare.
En gång i tiden var främjandet den stora aktören. Storlien, Hemavan, Riksgränsen , flertal mindre anläggningar plus runt 150 stugor/fjällstationer runt om i fjällvärlden.Samma ägare.
Lika opålitliga liftar?
Stämmer bra.Hakuba Cortina Ski Resort?
Visst är det Laub! Bild från i går i rätt spektakulärt ljus. Zoomar man ser man att minst två tyckte det var värt att åka den trots rätt lång promenad i botten…
Det är brant. Skier’s right (vänster i bilden) runt 30 grader en stor del, till vänster konvexa branter upp mot 45 grader. Ser ofta laviner, och laub är ett gammalt ord för lavin. Gult = minst 30 grader, ju mörkare färger desto brantare.Ser brant ut!![]()
Man ”skjuter” fjelltoppar på någon form av gradskiva..?Vad kan man ”skjuta” på här?
Visa bilaga 24263
Exaktemente!Man ”skjuter” fjelltoppar på någon form av gradskiva..?
Stackars fru PC. Kan tänka mig att du fastnade därExaktemente!
Man kan ta ut bäring och avstånd och hitta olika bergstoppar.
Här fastnade jag naturligtvis en stund medan fru PC väntade tålmodigt.
Rena lekstugan för mig!
Din bild @Ivo del Scandi !
Visa bilaga 24266
Du får ett rätt för kungen.Kungen på stortorget.
Edit: Kung Carl Gustav. Inte Stefan Schwarz.
Varje stad har stora torget så chansade innan jag orkar kolla karta….Du får ett rätt för kungen.
Men det där är inget stort torg![]()
Fortfarande inga rätt.
Visst är det Stjärntorget!Rådhustorget?
Edit Stjärntorget.
Knuget besöker Jamtli mm som del i att han varit knug i 50 år. Lyssnar på Rockin Pots mm tillsammans med populasen på Stortorget. Delar med sig av sinaungdomssynderfamiljeminnen.
Japp! Men ett något mer exakt svar önskas.Lofoten?
Lofoten links?
Precis, Trübsee till höger med Trübsee hopper. Bilden från i morse ute i Sulz. Buskarna fina med någon fastfrusen blandning av snö och rimfrost.Alpstübli am Trübsee?