Leafy
Aktiv medlem
Vilket fjäll är mest komplett för en barnfamilj?
Nästa vinter ska jag fira min 40 årsdag med en vecka i fjällen runt nyår +1-2 veckor beroende på vad som är bäst med alla kriterier inblandat.
Det jag söker är ett fjäll som i princip allt som jag som småbarnsfar i medelåldern eftersöker:
Jag la denna i nordiska fjäll men jag kan sträcka mig från Österrike i söder till Åre i norr typ sålänge som det finns svensktalande skidlärare till mina grabbar.
Det jag söker är ett fjäll som i princip allt som jag som småbarnsfar i medelåldern eftersöker:
- Branta pister
- Liftburen offpist
- Möjlighet till privat skidlärare för både offpist och pist
- Möjlighet till skidskola för nybörjare i åldrarna 2 (tveksam om det finns?) och 5 år som tidigare bara bekantat sig med skidåkning innan.
- Möjlighet till skidskola för vuxna nybörjare då jag vill att min sambo ska kunna få tillbaka lite av de kunskaperna hon tappat de senaste 10+ åren och ska våga åka nerför de flesta backarna i slutändan.
- Breda fina backar som passar alla nivåer av skidåkare.
- Möjlighet till ski in-ski out boende så att man slipper kånka på 2 barn, 3 par skidor och allt annat som bara gör livet jobbigt just där och då istället för att bara sladda in med hela familjen till eftermiddagsfikat.
- Bra restauranger med god öl, bra läskutbud, bra mat och möjlighet till take away om det just den dagen inte passar att laga mat själv eller barnen inte är samarbetsvilliga till ett restaurangbesök.
Jag la denna i nordiska fjäll men jag kan sträcka mig från Österrike i söder till Åre i norr typ sålänge som det finns svensktalande skidlärare till mina grabbar.