Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ursäkta dröjsmålet.
Ser fantastiskt fint ut där i Eikesdalen!🏔️
Synd att där inte finns några liftar så att jag också hade kunnat åka där. ;)

Då kör vi vidare.
Vad heter glaciären?
1684176476104.png

Jag gillade "Smebacken" bäst.:)
Det är sällan nån som åker Nol i Egga så man kan ösa på ordentligt utan att det är folk i vägen. Jag åkte den om och om igen en hel förmiddag med min syrra en gång. Sen upptäckte hon att det var en svart pist, och det åker hon minsann inte för att det är för brant, och vägrade sen att ta en enda sväng där igen.

Kan det vara ner här någonstans? Såg ut som åket slutade vid en ankarlift med större byggnad i bakgrunden. Var du där med Ivo?

Visa bilaga 24955
Snyggt taget @FreeHeelBlumen !
Det är exakt där.
Ja, jag var där i slutet på mars tillsammans med Ivo, och det är han som åker med min hjälm och kamera på huvudet. Jag körde i lite lugnare tempo och höll säkerhetsavstånd till granarna i stället för att boxas med dem.

Din tur @FreeHeelBlumen !

Åkte några varv med barnen i offpisten på båda sidorna av släpliften i år. Snäll och bra åkning. Hoppas komma tillbaka när det finns lite fluff.

Här hade jag mer tur med underlaget och man kan nästan ana en sväng med lös häl men var är jag?

Bilagor

• 224A4F8A-7E1F-4E8B-8E05-00EB82FEE9C2.jpeg
    224A4F8A-7E1F-4E8B-8E05-00EB82FEE9C2.jpeg
    12.8 KB · Besök: 57
Ok, här kommer en....klurig?

1. Vad heter "liften" precis bakom frugan?
2. Vad heter "nedfarten" på andra sidan kammen om man tagit denna "lift"?

1684313238130.png

Senast ändrad:
Ja, klurig. Säker på att jag vet var det är, men hittade inget om den där liften var jag än letar. 🤷‍♂️
Efter lite mer luskande, kan det vara den stängda Schneefernerbahn? Åket kanske "Neue Welt"? Ser spännande ut på kartan... :LOL:
Snyggt jobbat!
Ja, det är den numer avstängda Schneefernerkopfbahn och offpist-repan Neue Welt. Ser spännande ut ja, firning en bit som gäller tydligen.
Mycket bra.

Shoot @Kalle_Luzern

Tillbaka
Topp