Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu är vi till och med i rätt land!!!
Men inte rätt område….
Visa bilaga 25344
When on safari, you drink Safari! :love:
1690222259914.png

Ngorongoro? Rejäl krater!
Jajamensan, där satt den!
Rejäl krater är bara förnamnet!!
Får ni chansen så åk dit. Otroligt vackert och hur mycket djur som helst!!
E353C914-D62E-42EE-863A-EEFBE6289F2B.jpeg
E7081A38-EC48-48DB-A0B3-250EC2A1635A.jpeg

458C00CD-6665-4689-815E-A5B235D23EF9.jpeg

Tyvärr lyckades vi inte se Kilimanjaro pga moln/dimma, annars hade jag förstås haft med en bild på det berget. 😉

Den var ju inte helt enkel denna....kan det vara Glarner Alpen? :unsure:
Med Bös Fulen till höger i bilden...
Glarner alpen ger jag rätt för. Glärnisch heter massivet som iofs i vissa källor räknas till Schwyzer alpen. Lite likt Dents du Midi i den vinkeln?
Som du säger Bös Fulen till höger, högsta berg i kanton Schwyz.
Pausbilden från Bern.

Din tur @STORPOTATEN

Glarner alpen ger jag rätt för. Glärnisch heter massivet som iofs i vissa källor räknas till Schwyzer alpen. Lite likt Dents du Midi i den vinkeln?
Som du säger Bös Fulen till höger, högsta berg i kanton Schwyz.
Pausbilden från Bern.

Din tur @STORPOTATEN
Det var en svettig bild... 🥴
Här står jag på ett hotellrum och blickar ut över....nejderna. Vad står det till höger om "Restaurang"?

1690385924458.png

Jamen sedär..! 😃🙌

Då tar vi oss från Öhhhgötaschlätta till lite mer kuperad terräng.

Har ju nyligt bytt boplats från just Östergötland och börjat botanisera den för mig nya regionen. På inledningen av en dagstur mot lite högre höjd vänder sig fotografen helt om mot starten för vandringen. Vilket är samhället där nere, och ja, kanske självklart, vart är vi på väg?
IMG_20230609_113622691_HDR~2.jpg

Jamen sedär..! 😃🙌

Då tar vi oss från Öhhhgötaschlätta till lite mer kuperad terräng.

Har ju nyligt bytt boplats från just Östergötland och börjat botanisera den för mig nya regionen. På inledningen av en dagstur mot lite högre höjd vänder sig fotografen helt om mot starten för vandringen. Vilket är samhället där nere, och ja, kanske självklart, vart är vi på väg? Visa bilaga 25368
Ahaa.... Där har jag ju varit, det är Oberstdorf och du är säkert på väg upp i backhoppartornen?

Det är en sån dag! Fattas bara att Frihälarblomman står på toppen vid Hook’s Creek. För det tänker jag inte gissa på.
Hello,
Thanks for your mail! I am currently Out Of Office and will be back the 14th of August. Hopefully with restored self-esteem.
For any questions regarding the "Var är bilden tagen" thread, you may contact my secretary @Hawk100 .

Best Regards
Le Grand Pommes De Terre

Tillbaka
Topp