STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
When on safari, you drink Safari!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
When on safari, you drink Safari!
Nope inte rätt tyvärr…Mufindi.
Jajamensan, där satt den!Ngorongoro? Rejäl krater!
Asch, finns ju gott om zebror även här i Tyresö.....Får ni chansen så åk dit. Otroligt vackert och hur mycket djur som helst!!
Nej, vi är i östra Schweiz.Lepontine Alpen?
Den var ju inte helt enkel denna....kan det vara Glarner Alpen?Nej, vi är i östra Schweiz.
Glarner alpen ger jag rätt för. Glärnisch heter massivet som iofs i vissa källor räknas till Schwyzer alpen. Lite likt Dents du Midi i den vinkeln?Den var ju inte helt enkel denna....kan det vara Glarner Alpen?
Med Bös Fulen till höger i bilden...
Det var en svettig bild...Glarner alpen ger jag rätt för. Glärnisch heter massivet som iofs i vissa källor räknas till Schwyzer alpen. Lite likt Dents du Midi i den vinkeln?
Som du säger Bös Fulen till höger, högsta berg i kanton Schwyz.
Pausbilden från Bern.
Din tur @STORPOTATEN
Stämmer mycket bra det, snyggt!!Är det inte Motalabron i bakgrunden? Jag gissar då att det står MOTORMUSEUM...
Ahaa.... Där har jag ju varit, det är Oberstdorf och du är säkert på väg upp i backhoppartornen?Jamen sedär..!
Då tar vi oss från Öhhhgötaschlätta till lite mer kuperad terräng.
Har ju nyligt bytt boplats från just Östergötland och börjat botanisera den för mig nya regionen. På inledningen av en dagstur mot lite högre höjd vänder sig fotografen helt om mot starten för vandringen. Vilket är samhället där nere, och ja, kanske självklart, vart är vi på väg? Visa bilaga 25368
Kan det vara så enkelt som val thorens?Allrajt, då undrar jag var denne blåklädde herre befinner sig?
Visa bilaga 25372
Tackar Emmis! Jag har nu kollat absolut varje möjligt område i Österrike. Flera timmar!Kan det vara så enkelt som val thorens?
Nej, så enkelt kan det tydligen inte vara.Kan det vara så enkelt som val thorens?
Fortsätt leta i Österrike, för det är korrekt land. Och....här har du varit vet jag.Tackar Emmis! Jag har nu kollat absolut varje möjligt område i Österrike. Flera timmar!
Nej.Är det då i Pitztal?
Nej.Nej, ni är i Mayrhofen.
Javisst är det.Madloch / Zürs?
KaitsuH, KaitsuH.... och Emmis?? Too close to home??Javisst är det.
Med utsikt över Valluga (högsta topp) och spetsiga Roggspitze!
Jaaa @KaitsuH ... favoritområdet!KaitsuH, KaitsuH.... och Emmis?? Too close to home??
Den där dalen är fin för en sån som mig. Lunch nu, återkommer!
Jag ger av hela den här hela helvetes lek. Perkele. Varför kan jag inte se Trittkopf-bahn i bilden?
Tycker ju det ser ut som kala, klippiga västkustöar, men nu har jag snabbscannat hela västkusten 2 ggr....och gått bet.
Korrekt. (Den yttre skärgården på ostkusten är också ganska karg, potaten...Landsort med fyren på sydsidan
Så försmädligt....på min egen "bakgård"....Landsort med fyren på sydsidan
Det är en sån dag! Fattas bara att Frihälarblomman står på toppen vid Hook’s Creek. För det tänker jag inte gissa på.Så försmädligt....på min egen "bakgård"....![]()
Hello,Det är en sån dag! Fattas bara att Frihälarblomman står på toppen vid Hook’s Creek. För det tänker jag inte gissa på.