Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Passar på att tacka @KaitsuH för det trevliga fiskevädret jag verkar få här.... Tack! 🙄😉

Bilagor

• Screenshot_20230804-223443.png
    Screenshot_20230804-223443.png
    145.6 KB · Besök: 41
  • Screenshot_20230804-223921.png
    Screenshot_20230804-223921.png
    36.9 KB · Besök: 45
Passar på att tacka @KaitsuH för det trevliga fiskevädret jag verkar få här.... Tack! 🙄😉
Kom till Skåne, här är nice, du kan fiska gös i Ringsjön och i maj kan du fiska horngädda från pirarna i Barsebäck och Falsterbokanalen. Och får du ingen horngädda så kan du doppa ner draget bland stenarna och tången vid piren, och du drar snabbt upp en liten ulk. 🐡🎣;)

Kom till Skåne, här är nice, du kan fiska gös i Ringsjön och i maj kan du fiska horngädda från pirarna i Barsebäck och Falsterbokanalen. Och får du ingen horngädda så kan du doppa ner draget bland stenarna och tången vid piren, och du drar snabbt upp en liten ulk. 🐡🎣;)
Horngädda och Ulk, det låter exotiskt det.! Men Skåne, är det inte lite ont om mygg och småsve? Det vill man ju gärna ha mycket av.... 🙄

Idag har inte @KaitsuH tid med detta, han ska ju bli finsk mästare i flugfiske - Skitfiske på dig!! 👍🐟

Ska vi se om vi kan befria dig från detta då, jag misstänker det är Tänndalen och Hamra toppstation vi ser på bilden?
Jag, jag tror också så. Så din tur @STORPOTATEN

Fisket just nu helt skit! Absolut! Har regnat flera dagar, vattnet har stigit kanske en halv meter i två dagar.
IMG_20230805_135853.jpg

Bilagor

• PXL_20230803_110426483.jpg
    PXL_20230803_110426483.jpg
    587.6 KB · Besök: 71
Senast ändrad:
Den där tror jag jag har postat själv några gånger. Är det varggransfjället och mitt favorithak vargransstugan straxt utanför bild?

Ser man en stolpe från nya höghöjdsbanan också?

Senast ändrad:
Den där tror jag jag har postat själv några gånger. Är det varggransfjället och mitt favorithak vargransstugan straxt utanför bild?

Ser man en stolpe från nya höghöjdsbanan också?
Varggransfjället - Check
Stugan precis utanför bild - Check
Stolpe frön höghöjdsbanan - Check

Stod i höghöjdsbanan när jag tog bilden. Din bild @FreeHeelBlumen

Har dåligt med berg på lager så det får bli en staty.
Var står den här och vem föreställer det?
original_24017b08-b144-4708-9950-d5a9e7c78e3f_IMG_20230522_183844.jpg

Självklart är det Ove Fundin och Tranås! Även i förstelnad form ser det ut att gå undan... Tranås är en mycket anonym håla som ligger nära den fina sjön Sommen. Stan har förutom denna fina staty inte mycket att erbjuda.
@KaitsuH varsågod!

Vet du, då jag var ung, vi brände i Trangias bara metanol, inte etanol. Metanol bränner mycket klarare, och Trangia kastruller hökllde sig som nya, inte alls smutsiga. Javisst fick vi metanol från alla speedway köra, då metanol tar fukt ganska snart och är inte längre så effektiv. Jo, alla speedway cyklar använder ju metanol.

Vet du, då jag var ung, vi brände i Trangias bara metanol, inte etanol. Metanol bränner mycket klarare, och Trangia kastruller hökllde sig som nya, inte alls smutsiga. Javisst fick vi metanol från alla speedway köra, då metanol tar fukt ganska snart och är inte längre så effektiv. Jo, alla speedway cyklar använder ju metanol.
Jo, metanol är ju lite udda.
Köra speedway är nog det läskigaste jag gjort. Känns som en assnabb damcykel med punka på framhjulet och inga bromsar.

Någon Viking båt i varje fall. I buffet ett gäng unga 20-30 åriga finska killar. "Fy fan, vad är det där?" (Sikrom) "Fy fan, vad är det här? (Sill kaviar) osv överallt. Men sen, en av dem hittade Ville Viking barn buffet. Och de var så lyckliga. De alla tog mycket köttbullar, knack korv, franska potäter och cola. Och var lyckliga som fan. Buffet kostar något 50 euro. För köttbullar, korv och cola.

Din tur @Hawk100

Nej, det är inget inscannat vykort, jag har tagit bilden själv.
Men vad kan högsta toppen som syns i den här bilden heta?

EDIT: Den frågar gäller naturligtvis endast för @Kalle_Luzern och @STORPOTATEN , för övriga räcker det med att namnge vad dalen i bilden heter. ;)

EDIT 2:
Längst in där dalen tar slut finns det ett skidområde.

1691314394018.png

Senast ändrad:
Det tror jag också är rätt svar.
Och dalen heter Kaunertal.

Din tur @Kalle_Luzern !
Blev lite osäker när jag hittade en icke namngiven topp som påstås vara 8 m högre på en karta... :rolleyes: Snöar nog på de där topparna just nu! Vitt ner mot 2200 m här. Kall och blöt helg...

Den här bilden tog jag också när det var lite för trist väder för att åka långt hemifrån. Vilket berg var jag på väg upp på? @PisteCarver måste så klart även tala om vilket av bergen som syns som är högst. 😜
IMG_5447.JPG

Tillbaka
Topp