fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Härjedalen nånstans?
Ändå litet impad av mig själv, jag ger ledtrådar utan att kunna svaret!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Härjedalen nånstans?
Kom till Skåne, här är nice, du kan fiska gös i Ringsjön och i maj kan du fiska horngädda från pirarna i Barsebäck och Falsterbokanalen. Och får du ingen horngädda så kan du doppa ner draget bland stenarna och tången vid piren, och du drar snabbt upp en liten ulk.
Ja, jag var i Härjedalen, och vi körde därifrän till Norge Sjoa.Härjedalen nånstans?
Horngädda och Ulk, det låter exotiskt det.! Men Skåne, är det inte lite ont om mygg och småsve? Det vill man ju gärna ha mycket av....Kom till Skåne, här är nice, du kan fiska gös i Ringsjön och i maj kan du fiska horngädda från pirarna i Barsebäck och Falsterbokanalen. Och får du ingen horngädda så kan du doppa ner draget bland stenarna och tången vid piren, och du drar snabbt upp en liten ulk.![]()
Idag har inte @KaitsuH tid med detta, han ska ju bli finsk mästare i flugfiske - Skitfiske på dig!!Ja, jag var i Härjedalen, och vi körde därifrän till Norge Sjoa.
Jag, jag tror också så. Så din tur @STORPOTATENIdag har inte @KaitsuH tid med detta, han ska ju bli finsk mästare i flugfiske - Skitfiske på dig!!
Ska vi se om vi kan befria dig från detta då, jag misstänker det är Tänndalen och Hamra toppstation vi ser på bilden?
Bara att kämpa på! Släng på sjunklinan och tyngsta nymfen så löser det sig.Jag, jag tror också så. Så din tur @STORPOTATEN
Fisket just nu helt skit! Absolut! Har regnat flera dagar, vattnet har stigit kanske en halv meter i två dagar.Visa bilaga 25440
Varggransfjället - CheckDen där tror jag jag har postat själv några gånger. Är det varggransfjället och mitt favorithak vargransstugan straxt utanför bild?
Ser man en stolpe från nya höghöjdsbanan också?
Helt riktigt!Stora Essingen?
Jo, metanol är ju lite udda.Vet du, då jag var ung, vi brände i Trangias bara metanol, inte etanol. Metanol bränner mycket klarare, och Trangia kastruller hökllde sig som nya, inte alls smutsiga. Javisst fick vi metanol från alla speedway köra, då metanol tar fukt ganska snart och är inte längre så effektiv. Jo, alla speedway cyklar använder ju metanol.
Dansa? Vad är detta, ut och fiska med dig. Det är ju nu det börjar...Var dansar frun?Visa bilaga 25446
Silja Europa?Var dansar frun?Visa bilaga 25446
du är mycket nära! Men det är inte Silja, utan?Silja Europa?
Nej nej nej. Silja är nuförtiden Tallink, Tallink Silja.Tallink?
Vana Tallinn?Nej nej nej. Silja är nuförtiden Tallink, Tallink Silja.
Någon Viking båt i varje fall. I buffet ett gäng unga 20-30 åriga finska killar. "Fy fan, vad är det där?" (Sikrom) "Fy fan, vad är det här? (Sill kaviar) osv överallt. Men sen, en av dem hittade Ville Viking barn buffet. Och de var så lyckliga. De alla tog mycket köttbullar, knack korv, franska potäter och cola. Och var lyckliga som fan. Buffet kostar något 50 euro. För köttbullar, korv och cola.Viking Glory?
Helt rätt!!En del av gamla Berlinmuren?
Det tror jag också är rätt svar.Chansar vilt på Großer Dristkogel.
Blev lite osäker när jag hittade en icke namngiven topp som påstås vara 8 m högre på en karta...
Du är nära, men inte helt rätt.Bousherhorn?
Ja, så är det. Gick upp i lite halvkass väder och tog gondolen och bergbanan ner.Kan det vara Stanserhorn då?