KaitsuH
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Helt rätt! Vi bodde ju i Messlingen och jag vandrade därifrån till älven. @Kalle_Luzern igen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då härmar jag dig och undrar vad baren heter?Helt rätt! Vi bodde ju i Messlingen och jag vandrade därifrån till älven. @Kalle_Luzern igen
Gillar varken kokos eller ananas, står över.Ni borde prova också Pina Colada!
Den är på en gammal paddelångare som man kan se aktern på i bilden!Wilhelm Tell
Suite?Då härmar jag dig och undrar vad baren heter?
Visa bilaga 25492
Stämmer bra det. Du kanske har varit där? Ligger längst upp i Hotel Monopol precis vid Luzerns tågstation. De har även en Lounge inne, så värt ett besök även på vintern.
Nä, jag måste erkänna att Luzern är i princip helt okänt för mig. Trots att jag varit runt på en faslig massa skidorter i CH i över 30 års tid så har jag tyvärr knappt varit i någon av de lite större städerna i landet. Med undantag för några järnvägsstationer och flygplatser då förstås..Stämmer bra det. Du kanske har varit där? Ligger längst upp i Hotel Monopol precis vid Luzerns tågstation. De har även en Lounge inne, så värt ett besök även på vintern.
Över till @Hawk100
Jag googlade ju fram svaret på förra gåta så kom igen!!Svaret var nog lättgooglat....
Så jag avstår
Helt rätt!!!Nya Arkitekturskolan på Kungliga Tekniska högskolans campus i Stockholm
kan det vara på väg till Natobanan/hissen upp på Gaustatoppen?Tackar! Passerat förbi när jag gick Høgruta, men vi gick aldrig upp. Då tar vi oss... ja, var är bilden tagen?
Visa bilaga 25500
Jorå, visst är det gångtunneln under malmbanan i Vassi. (edit: Vassijaure alltså)Gången under malmbanan vid Vassi?
Jag ser att ni hade bättre väder än när vi var där….Jorå, visst är det gångtunneln under malmbanan i Vassi. (edit: Vassijaure alltså)
Bollen till nazitunnelspanarhöken @Hawk100
Visa bilaga 25504
Ser fint ut!
Hyfsat nära, så rätt land, men inte rätt skidsystem….Fieberbrunn?
Japp, men längre ner blev det lite trångt…..Ser fint ut!
Inte för många träd.![]()
Ja, nu blev det räligt många träd.
Absolut!! Tänk ”Se öppningarna, inte träden” så blir åkningen högst kunglig här….Ja, nu blev det räligt många träd.
Men för en ”granboxare” som @Ivo del Scandi , så är det fortfarande att betrakta som ett kalhygge.![]()
Visst är det!!Maria Alm Hochkönig?
Hmm, la inte ens riktigt märke till ledtrådarna.Visst är det!!
Tog du det på bilden eller på mina kryptiska ledtrådar om ”högst kunglig åkning” och ”jungfrulig mark”?
Din tur @Kalle_Luzern
Gurschen-Flyer i Andermatt ?
Ja, det är fint där. Tyvärr länge sedan jag var där.