Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Helt rätt! Vi bodde ju i Messlingen och jag vandrade därifrån till älven. @Kalle_Luzern igen
Då härmar jag dig och undrar vad baren heter?
IMG_4967.jpg

Stämmer bra det. Du kanske har varit där? Ligger längst upp i Hotel Monopol precis vid Luzerns tågstation. De har även en Lounge inne, så värt ett besök även på vintern.

Över till @Hawk100
Nä, jag måste erkänna att Luzern är i princip helt okänt för mig. Trots att jag varit runt på en faslig massa skidorter i CH i över 30 års tid så har jag tyvärr knappt varit i någon av de lite större städerna i landet. Med undantag för några järnvägsstationer och flygplatser då förstås..😉

Eftersom jag har lite dåligt med bergsbilder så testar jag om det finns någon student (eller annan) här på FR som känner igen den här trappan….??
1691610097133.jpeg

Felaktiga gissningar belönas självklart med en ledtråd!! 😉

Tackar! Passerat förbi när jag gick Høgruta, men vi gick aldrig upp. Då tar vi oss... ja, var är bilden tagen?

IMG_9459.jpeg

Ledtråd: Man kommer inte ut till en lift på andra sidan betongen.

Senast ändrad:
Där borde vara en ny tunnel i Dachstein Gletscher, Edelgriess. Jag har inte ens sett bilder om det, men, kan det här vara det?

Ja, nu blev det räligt många träd.:oops:
Men för en ”granboxare” som @Ivo del Scandi , så är det fortfarande att betrakta som ett kalhygge.😜
Absolut!! Tänk ”Se öppningarna, inte träden” så blir åkningen högst kunglig här….
Fast för oss var det jungfrulig mark. Vi hade aldrig åkt här tidigare…

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp