Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Okej tack å bock
Sommarbild

Var är vi?

Bilagor

• 20230924_114323.jpg
    20230924_114323.jpg
    681 KB · Besök: 112
  • 20230924_114350.jpg
    20230924_114350.jpg
    600.2 KB · Besök: 77
Kollade först, att Kalpalinna/Calpis i Finland. Men, jag har inte varit där senare, så kanske inte.

Grymt Kalle 👍
Ja kanske inte ett första val för skidor
Men klart värt ett besök med cykel om man gillar fart även när det är ont om snö.
Det är väll typ samma fallhöjd som Ulricehamn och Isaberg men enligt mig roligare leder och samma avstånd från Göteborg

Bilagor

• 20230924_115343.jpg
    20230924_115343.jpg
    557.8 KB · Besök: 42
Den här känns ju väldigt överkomlig nu, jag slår till på Göscheneralpdamm?
Visst! Andra bilden tagen från själva dammbygget, som mer ser ut som en stor jordvall än en betongvägg. Hawk har haft med på en vinterbild vill jag minnas. Första bilden från parkeringen mot Lochberg på andra sidan sjön.
180 grader vridning vid andra bilden:
1695839059784.jpeg

Take it away @STORPOTATEN

Visst! Andra bilden tagen från själva dammbygget, som mer ser ut som en stor jordvall än en betongvägg. Hawk har haft med på en vinterbild vill jag minnas. Första bilden från parkeringen mot Lochberg på andra sidan sjön.
180 grader vridning vid andra bilden:
Visa bilaga 26181
Japp, här har du dammen med våra skidspår på….
1695839634313.jpeg

Vi kom ner i ”grytan” från övre vänstra hörnet på bilden (som också syns på en av dina bilder…)

Ok, let's take it away then.

Fortsätter på Hajk's arkivtema. Här undrar jag vilken belöning man kommer fram till efter att ha uthärdat denna isiga, småpuckliga och tätbefolkade backe? Och det här var i januari, man undrar ju hur backen ser ut under sporten?
1695840218178.png

Bildkvalitén? Nja, sådär.

Senast ändrad:
Just den backen och ett par liknande tänker jag på när jag avråder vanligt folk från att åka till St Anton. Om de inte verkligen vet vad de vill…
”Vanligt folk” vem e de? Jag hade mest fördomar om anton men liktförbannat åkte vi dit i våras, mannen ville… visst afterskin behövde upplevas men i nästa år får de nog bli ngt annat. MEN nerfarten från La folie douce i Tignes var nog lika jävlig å placerad efter baren

”Vanligt folk” vem e de? Jag hade mest fördomar om anton men liktförbannat åkte vi dit i våras, mannen ville… visst afterskin behövde upplevas men i nästa år får de nog bli ngt annat. MEN nerfarten från La folie douce i Tignes var nog lika jävlig å placerad efter baren
Nedfarten GM i Chamonix är tusentals värre!

Tillbaka
Topp