Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Går på PCs tanke (??) och drar till med Riggli-Birg? Får iofs inte ihop det med övriga ledtrådar
Klart det är den! Vad får du inte ihop? Schilthorn har Berns högsta skidåkning (med lift iaf), Riggli går upp till ca. 2680 m och är högst av sittliftarna där.
Dubbelnoll 7 (007) har Schilthorn gemensamt med Sölden.:cool:

Ping pong tillbaka till @fredw

Edit: bjuder på en bild som förklarar vad folk pratar om när de säger att panoramat där är fantastiskt...
007.JPG

Senast ändrad:
Det blev inget 007-tema denna gång. Kanske haft med denna förut? Vad heter någon av liftarna i bild?
Edit: Ursäkta stilen, återfaller till nån sorts gammeldags högavlastande farfarsstil så fort det blir litet jobbigt, litet tung snö här även om den är nyfallen.

Senast ändrad:
Det blev inget 007-tema denna gång. Kanske haft med denna förut? Vad heter någon av liftarna i bild?
Edit: Ursäkta stilen, återfaller till nån sorts gammeldags högavlastande farfarsstil så fort det blir litet jobbigt, litet tung snö här även om den är nyfallen.

Vadå ursäkta stilen??? Ser bra ut!👍

Tackar! Varit där bara et par gånger på vintertiden, men flera gånger på sommaren. Måste nu söka någon bild.
En pausbild: min halloween kostym i skolan. Vad kunde vara mera skrämmande än mondag morgon klockan 8.07?

Bilagor

• IMG_20231103_092629.jpg
    IMG_20231103_092629.jpg
    402.7 KB · Besök: 65
Så du menar alltså att den är lite bra ändå? ;)

Den är medioker, typ. En del riktigt usla eller fåniga grejor blir ju minnesvärda just pga sin uselhet men detta... Hmm. Nu menar jag inte baren utan Mallorca-ompa-pompa-tysken.

Har kanske haft med den här förut. Vad heter liften som är bortsuddad?

1700217824074.png

Va?!
Det är ju äkta österrikisk "Stimmung-Ompa-Ompa".🍻🔊🎶
Antar att det är roligare när man kan språket och kan sjunga med i texterna.;)

Jag förstår iofs litet tyska men troligen finns det underliggande finesser i texterna som jag missar (tyskar är ju kända för sin subtila humor...) 🥴 ;)
Allvarligt talat förstår jag att det fyller en funktion på plats men det är ju inget jag har i hörlurarna på väg till jobbet. För min del.

Snödjup

Tillbaka
Topp