PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klart det är den! Vad får du inte ihop? Schilthorn har Berns högsta skidåkning (med lift iaf), Riggli går upp till ca. 2680 m och är högst av sittliftarna där.Går på PCs tanke (??) och drar till med Riggli-Birg? Får iofs inte ihop det med övriga ledtrådar
Och Cortina! Får vi en James Bond-gåta från Cortina nu @fredw ?Dubbelnoll 7 (007) har Schilthorn gemensamt med Sölden.![]()
Och Cortina! Får vi en James Bond-gåta från Cortina nu @fredw ?
Intressant stance, men jag tycker du verkar ha ett hyfsat plöstryck ändå!Får se om jag hittar någon... Under tiden blir det en 007-pausbild från Mürren. Inget att gissa på. Fru fredw tyckte förstås att denna figur, och särskilt hans hållning, påminde starkt om mig...![]()
Visa bilaga 27397
Intressant stance, men jag tycker du verkar ha ett hyfsat plöstryck ändå!![]()
Vadå ursäkta stilen??? Ser bra ut!Det blev inget 007-tema denna gång. Kanske haft med denna förut? Vad heter någon av liftarna i bild?
Edit: Ursäkta stilen, återfaller till nån sorts gammeldags högavlastande farfarsstil så fort det blir litet jobbigt, litet tung snö här även om den är nyfallen.
Det där heter ju "pumpa puder"! Jätte fint, jag ville kunna åka så, men, med skidor, bara långa carvingsvängor.Vadå ursäkta stilen??? Ser bra ut!![]()
Japp! Kör påHöllbodenbahn?
Nja, det kan jag nog inte ge rätt för tyvärr…Ner till den här dalstationen?
Visa bilaga 27404
Precis, ner till Oberalppass. För att komma till dalstationen i Dieni som PC gissade måste man åka två liftar till.Men, där nere är Oberalp flyer lift dalstation i varje fall? Så, det måste vara Oberalppass?
Nej, inte silverbullet. I bilden kan du se flera över 16 år gamla!Silverbullit bar, Bad Gastein?
Du är ganska nära. Om du dricker ett tiotal williams schnaps med öl, blir det litet suddigt.Vet inte.....nästan som att bilden är lika suddig som du var?
Får nog bli en vild gissning - Brück'n Stadl?
Umbrella Bar?
Nej, han är Helmut aus Mallorca, inte Rihanna!Umbrella Bar?
Så du menar alltså att den är lite bra ändå?Den är inte ens tillräckligt dålig för att vara bra...![]()
![]()
Så du menar alltså att den är lite bra ändå?![]()
Ska det vara gondolen där bakom?
Va?!Den är inte ens tillräckligt dålig för att vara bra...![]()
![]()
Jag gissar på att du är på toppen i Stöten och tittar mot Stor-Närfjället.Vi tar den här då.
Var är vi? Och vem skulle inte prova snowkite på den där kullen?
Visa bilaga 27418
Va?!
Det är ju äkta österrikisk "Stimmung-Ompa-Ompa".
Antar att det är roligare när man kan språket och kan sjunga med i texterna.![]()
Yes. Kör på.Jag gissar på att du är på toppen i Stöten och tittar mot Stor-Närfjället.