Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Som Potätan skulle säga, vad heter det här "panget"?
1701155867377.png

Det stämmer, bilden är tagen på toppen av ”dassrännan” på Hovde. Över till dig @STORPOTATEN
Gött mos.
Men men...är det verkligen Dassrännan? Är inte detta den lilla rännan när man åkt ner en bit i pisten, och sen droppar av åt höger? :unsure:
Skit samma, Skalspasset är det ju i alla fall. :)

OK, jag säger skidområdet, ni säger lite mer exakt var!
Jag säger då La Plagne. Ni säger?

1701174878352.png

Senast ändrad:
Le Grand Bec i bild? Från nånstans mellan Bellecotes glaciär och på väg nedåt ovanför Friburge/Champagny Le Haut?

Senast ändrad:
Nejdå, jag svarade rätt.
Mittemot är det man tittar mot. ;)
Well, @Hawk100 är bra på många saker. Men att se rakt igenom ett berg på 3417 möh (Bellecote) tillhör inte en av hans talanger. Sen att riktningen kan stämma, det är en annan sak.

Le Grand Bec i bild? Från nånstans ovanför Champagny Le Haut?
Det här stämmer dock bättre. Inte helt korrekt, men utsikten mot Le Grand Bec är ungefär densamma, så vi godkänner det.
Vi står exakt enligt markerat rött kryss, vilket kallas Passage de la Frete, och på väg ned mot Champagny-Le-Haut (den blå längdåkaren nedanför).
1701178568267.png

Vassego Neumann!

Nu en kombinationsfråga för de hugade. Hoppas att kunna susa nerför denna härliga pist med PC en dag..!

1. Om man fortsätter nedåt och så småningom tar den gulmarkerade liften upp och fortsätter över på andra sidan kammen i den gula pilens riktning... I vilken skidort landar man då?
2. Vilken skidort ligger vid den gröna markeringen?
3. Vilket berg i fjärran pekar den rosa pilen på (tror jag)?

1701182436238.jpeg

1. Arabba
2. Passo Falzarego / Cortina
3. Hmm...var inne på Grossvenedigern först, men det är väl den vite till vänster, så Grossglockner då?

P.S. Jag vill också följa med och susa ned där. Surt med våra två inställda resor till Arabba. Nedrans Covid. 😢

Det gick fortare att få svar än för mig att rita fina pilar... :LOL:
Ja jag är ganska säker på Grossglockner.
PS: Alla är välkomna. Dolomiterna bör testas minst en gång innan man bärs ut med pjäxorna först.

Din tur SP!

Det är ju svårt att pricka på millimetern rätt. Du har nu prickat in Roc du Becoin, i sig ett grymt skidberg (se bild nedan). Vi är precis i närheten, så jag ger det rätt.
Kammen inringat i blått.
1701187712593.png

Din markering inringat i rött, och kammen inringat i blått. Inte långt emellan.
1701187489045.png

Roc du Becoin.
1701187884949.png

Kör på @fredw och du inser att jag lobbar för LP nu va? ;)

Kör på @fredw och du inser att jag lobbar för LP nu va? ;)
Det tror jag inte, du skrämmer snarare bort alla som inte vill betala för att riskera livhanken. ;)

Har du några rörliga sekvenser på det där?
I min enkla cruising-värld känns det konstigt att kalla det för skid-åkning.
Hade varit intressant att se på vilket sätt ni tar er ner för en sådan offpist-brant. Vad händer om du tappar fästet och faller där?

Tillbaka
Topp