PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Som Potätan skulle säga, vad heter det här "panget"?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp, det är ”Das Jochelius”, med makalöst god Pizza Diavola!Är det jochelius jag ser?
Det är det inteHundfjället?
Inte det heller.
Det stämmer, bilden är tagen på toppen av ”dassrännan” på Hovde. Över till dig @STORPOTATENÅhh, Skalspasset?
Gött mos.Det stämmer, bilden är tagen på toppen av ”dassrännan” på Hovde. Över till dig @STORPOTATEN
Mittemot Mont Pourri.OK, jag säger skidområdet, ni säger lite mer exakt var!
Jag säger då La Plagne. Ni säger?
Visa bilaga 27768
Mittemot Mont Pourri.![]()
Nejdå, Hawk tittar mot Mont Pourri som är ca 180 gr mot bilden, och bakom sin rygg har han Grand Bec.
Du är chockerande nog en hel del snett ute måste jag säga....
Nejdå, jag svarade rätt.@PisteCarver du behöver inte skämmas!
Han som är på bilden har inte heller en aning om var det är, har jag hört viskas….![]()
Well, @Hawk100 är bra på många saker. Men att se rakt igenom ett berg på 3417 möh (Bellecote) tillhör inte en av hans talanger. Sen att riktningen kan stämma, det är en annan sak.Nejdå, jag svarade rätt.
Mittemot är det man tittar mot.![]()
Det här stämmer dock bättre. Inte helt korrekt, men utsikten mot Le Grand Bec är ungefär densamma, så vi godkänner det.Le Grand Bec i bild? Från nånstans ovanför Champagny Le Haut?
Men han frågade väl inte vad Hawk tittar mot?Nejdå, jag svarade rätt.
Mittemot är det man tittar mot.![]()
Näe, precis. För då hade det ju hetat -tittemot.Men han frågade väl inte vad Hawk tittar mot?![]()
Nä, och han stod inte på Bellecote heller….Men han frågade väl inte vad Hawk tittar mot?![]()
Inte?Nä, och han stod inte på Bellecote heller….![]()
Rena vansinnet….Jag kör på samma tema igen. Jag säger skidorten och ni säger var någonstans jag befinner mig. Inte vad jag tittar mot alltså.
Då säger jag La Plagne. Igen. Ni säger?
Visa bilaga 27776
Nope. Vår lokation finns inte med på din bild.
ok då får jag backa en hel del.... har svårt att förstå avståndet till topparna och hittar inte den där åsen bortom dig..Nope. Vår lokation finns inte med på din bild.
Men jag gissar du identifierat de två kolosserna i bakgrunden, Grande Motte och Grande Casse.
Har nu kladdat in den kammen som du märkte ut....ok då får jag backa en hel del.... har svårt att förstå avståndet till topparna och hittar inte den där åsen bortom dig..
Va, hur då - det är ju puder!Rena vansinnet….![]()
Det är ju svårt att pricka på millimetern rätt. Du har nu prickat in Roc du Becoin, i sig ett grymt skidberg (se bild nedan). Vi är precis i närheten, så jag ger det rätt.nytt försök
Det tror jag inte, du skrämmer snarare bort alla som inte vill betala för att riskera livhanken.Kör på @fredw och du inser att jag lobbar för LP nu va?![]()
Då öppnar han en så kallad sportbutik!!!Vad händer om du tappar fästet och faller där?
Det tog en knapp sekund att känna igen konturerna av Grand Jorasses och Dent du Geant, also….. Courmayeur?Då vill jag dels veta i vilken skidort vi är, men också gärna höra hur ni kom fram till det…
Visa bilaga 27786