Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

På väg ner efter att ha varit uppe på det landets högsta berg….
Ehh, wot? Ett lands högsta berg? Du? Med skidor dessutom ...😳
Är ju inte Sverige, Norge eller Finland vad jag vet. Och inte Tyskland, Österrike, Schweiz eller Frankrike heller....
Mysteriet tätnar.

Eller menar du kanske ...tex "Salzburger land", som land? Hmm..🤔

Ehh, wot? Ett lands högsta berg? Du? Med skidor dessutom ...😳
Är ju inte Sverige, Norge eller Finland vad jag vet. Och inte Tyskland, Österrike, Schweiz eller Frankrike heller....
Mysteriet tätnar.

Eller menar du kanske ...tex "Salzburger land", som land? Hmm..🤔
Vem sa att bildgåtan ska vara lätt…? 😜
Och lite lurig kan det ju hända att jag är ibland….
Men inte alltid!!
😀🤪🥳

Coma Pedrosa?

Litet Schwarzwald-känsla och en del Hawk-korridorer…

1701672601245.jpeg

Senast ändrad:
Nä, ont om liftar här…
Det är nog ca 5 mil till närmsta lift som jag känner till……
(Kan finnas någon närmre som jag inte känner till…)
Hmmm....finns väl knappt någonstans i alperna där det är hela 5 mil till en lift..
Från Keb till Abisko ser det ut att vara ca 5 mil fågelvägen....så är det Keb ändå?

Nope, Pyrenéerna har jag ännu inte åkt skidor i…..
Däremot fastnat i snöfall och tvingats sova i bilen på väg över bergskedjan. Dagen efter när plogbilen kom så fick vi ändå vända eftersom en 5 m hög lavinkägla låg över vägen någon kilometer bort från där vi sov… Märklig start på bil/badsemester till Mallorca!!!

Nähä, kan det då vara Östra leden månntro?
Äntligen!!! (Som Gert F skulle ha sagt…)
Bilden är från påsken 1990 skulle jag tro…
Jag minns att jag låg i lumpen då, men passade på att åka till Keb på lite ledighet när vi hade en veckas permis….
Din tur @STORPOTATEN
(Och tack för senast!!!🥂)

Äntligen!!! (Som Gert F skulle ha sagt…)
Bilden är från påsken 1990 skulle jag tro…
Jag minns att jag låg i lumpen då, men passade på att åka till Keb på lite ledighet när vi hade en veckas permis….
Din tur @STORPOTATEN
(Och tack för senast!!!🥂)
Det var det jevligaste, vet inte om det är demensen som kickat in eller om jag bara förträngt sådana roliga äventyr jag inte varit med på. Förhoppningsvis det senare.
En sak är i alla fall säker, och det är att du är så gammal att du levt åtminstone ett par skidliv!

Nu ngt lättare. Vad heter skidområdet på andra sidan dalen?
1701678759414.png

Nja, kanske inte sååå svår. Du är möjligtvis uppe på Grüenhorn i Parsenn/Gotschna som delas av Klosters/Davos?
Ja, precis. Gick från Gotschnagrat via Casanna och Parsennfurgga till Weissfluhjoch.
Parsenn Klosters som jag sökte, de gör skillnad på det och Parsenn Davos.

Tillbaka till @STORPOTATEN

Man funderar på varför de lagt dalstationen nästan på andra sidan dalen från liften räknat. Om det inte är Saalbach så ... kanske Italien. Men drar till med PCs Nauders.

Man funderar på varför de lagt dalstationen nästan på andra sidan dalen från liften räknat. Om det inte är Saalbach så ... kanske Italien. Men drar till med PCs Nauders.
Nu blev det mycket hetare. Nauders är nästan så nära man kan komma inom Österrike. Men det är alltså inte i Österrike.

Tillbaka
Topp