STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Sulden am Ortler? Borde ju PC knäckt isf... 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är svårt att knäcka bildgåtor samtidigt som man kör bil i snöoväder.Sulden am Ortler? Borde ju PC knäckt isf...![]()
Ja, det är rätt.Sulden am Ortler? Borde ju PC knäckt isf...![]()
Nope. Men rätt land!Chansar på Lofsdalen….
Ja här led jag kan jag säga, energin var slut ca 50 km in i loppet...Jag ser björkar, och med tanke på hur cyklister brukar se ut när de är ute så gissar jag på Björkliden.![]()
Nope. Men varmare nu.Tänndalen?
Ramundberget är närmaste skidområde och i bakgrunden på bilden ser man ju klassiska Skars som är mer eller mindre synonymt med Ramis..Ramundberget?
Tack @STORPOTATEN
Jag låter nattsuddarna fundera på vilken busshållplats jag var på när jag knäppte den här taffliga bilden? Ingen av de glada och trötta skidåkarna som skulle förevigas hamnade på bild...
Kunde inte låta bli när det var så stora berg i bakgrunden!
Jepp, helt säker. Och det finns gädda också...Lax? Är du helt säker på det?
Jajamen, stämmer bra det. Och med trevliga Nyköpingsån där havsöringen och laxen simmar upp för att föra sina gener vidare.Nyköping - gästabudsstaden. ”Minnes ni Håtunaleken” och sen fängelsehåla på det.
Snön var fluffig (se skitdålig bild nedan) men annars var det rätt. Lindvallen. Över till Bultfeber.Platt som en pannkaka och vindpinat
Gissar på Sälen
Hovs hallar kanske kan ge en sådan bild?Sverige är rätt
Ren chansning baserat på att Hovs Hallar var nära.Yes
Denna vik ligger på norrsidan precis innan fyren
Och Vallåsen som då var en skidområde ca 70km bort
Din tur xhib
fredw är inte det hemma hos dig ;-)
Helt rätt.Nu när jag tittar igen så påminner det en hel del om Klosters-Serneus. Järnvägen är linjen till Davos i så fall.