Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

:oops:

"När man väl kom igång så var det inte så farligt."

1702909898444.png

Japp, det är rätt.
Läskigaste jag har åkt nångång. Värst var att våga sätta första svängen där det lutar ca 53 grader i halvdan snö och man vet att man absolut inte får trilla.
När man väl kom igång så var det inte så farligt.

Din tur @STORPOTATEN
53 grader är ju.....löjligt brant. Ingenting man skulle vilja ge sig i kast med idag. 😁
I ett annat liv så gjordes ändå några hyfsade brantåk, och det här får väl kanske klassas som det värsta. Har varit med här förr, så åtminstone Kalle och PC får väl ge sig lite till tåls. Vad är detta för åk?

1702910710684.png

:oops:

"När man väl kom igång så var det inte så farligt."

Visa bilaga 28521
Inte så farligt var kanske fel ordval.
Det var inte lika läskigt längre när känslan var att jag hade bra kontroll på svängarna.
Men det blev bara en sväng i taget för att vara helt säker på att balansen var rätt inför nästa.

”Certain death” är dock en överdrift även om det är en stor risk för dödsfall. Det var en kille som kom lite efter oss som trillade. Han tumlade neråt en lång sträcka men klarade sig bra. Det kändes dock inte bra att se när han trillade.

53 grader är ju.....löjligt brant. Ingenting man skulle vilja ge sig i kast med idag. 😁
I ett annat liv så gjordes ändå några hyfsade brantåk, och det här får väl kanske klassas som det värsta. Har varit med här förr, så åtminstone Kalle och PC får väl ge sig lite till tåls. Vad är detta för åk?

Visa bilaga 28522
Jag kan ju inte förstå vad detta har med näbbar och blommor att göra…. :unsure:

Visa bilaga 28522
Jag har för mig att några tyckte att vägen upp var värst…..???🫣😜

Kan det vara den här?

Är det i så fall samma som detta åk?

Javisst, Bec des Rosses Face Sud är det naturligtvis. Ej att förväxla med varianten ned mot La Chaux, då denna går hela vägen ned till Lourtier.

Grandiost åk, men en gång räcker gott och väl. 😆
Över till näste brantåkare @fredw

Jaha man tackar. Kontrar dock med ännu en försäsongsbild eftersom snön ännu inte lagt sig djup i Skånes många korridorer.

Det var julmarknad på Öveds Kloster i helgen och självklart skulle man ställa ut sina traktorer. Detta är ju Skåne. Därav första bilden. Den andra bilden är snodd.

Nu undrar jag vad som förenar dessa två fina fordon? Inte ”fyra hjul” och såna pappaskämt. 😉

1702917761801.jpeg

1702917780421.jpeg

Nu så!
Eftersom det regnar ifrån sidan i Göteborg just nu, så blir det en sommarbild, som, trots det inringade på bilden, är tagen någon helt annanstans. Söker närmsta tätort!

Bilagor

• FB_IMG_1702918638122.jpg
    FB_IMG_1702918638122.jpg
    76.5 KB · Besök: 91
Slänger in denna i väntan på domslut.

Om ni skidat ner för de smala korridorerna på Hook’s Creek Face Nord och gått vilse på vägen tebax till korvkiosken kan det vara bra att kunna kommunicera med the locals som står och gräver i potatisåkrarna. Storpotaten har ju visat intresse för detta nobla idiom, lyssna och lär!

Senast ändrad:
Slänger in denna i väntan på domslut.

Om ni skidat ner för de smala korridorerna på Hook’s Creek Face Nord och gått vilse på vägen tebax till korvkiosken kan det vara bra att kunna kommunicera med the locals som står och gräver i potatisåkrarna. Storpotaten har ju visat intresse för detta nobla idiom, lyssna och lär!

Fast pratar du så där i Hook's Creek så är du inte riktigt local - any more. Dagens malmöitiska är en, hur skall vi säga, mera internationellt inspirerad dialekt. Jalla jalla mannen.

Sölvesborg?
Jag hann inte se STorpotatens gissning!! 😩😢😭
Där satt den!
Sölvesborg är tätorten, som också delar namnet med kommunen i fråga. I sagda kommun hålls en inte helt oväsentlig festival, tidigt i Juni varje år - Sweden Rock 🤘.

Om man tittar noga på bilden, så ser man uppe i högra hörnet, ett halmtak, något som är vanligt på Listerlandet, så väl som Skåne. Sölvesborg i sig har en vacker gammal kyrka och en del andra äldre mysiga byggnader. Utanför kusten hittar vi Listerlandet, där TT-LINE nyss råkade "tappa" 150 kubik olja, vilket kommer ha en negativ inverkan på miljön under en längre tid 😢.
Åter till dig @fredw 🙂

Där satt den!
Sölvesborg är tätorten, som också delar namnet med kommunen i fråga. I sagda kommun hålls en inte helt oväsentlig festival, tidigt i Juni varje år - Sweden Rock 🤘.

Här kommer mer språklektioner för er som tänker sig en resa till det området…

Tillbaka
Topp