Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nix.Nåt måste man välan gissa på, Col de la Floria?
Rätt land, men vi skall längre söderut.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nix.Nåt måste man välan gissa på, Col de la Floria?
Japp, det är rätt.Pan de Rideau
53 grader är ju.....löjligt brant. Ingenting man skulle vilja ge sig i kast med idag.Japp, det är rätt.
Läskigaste jag har åkt nångång. Värst var att våga sätta första svängen där det lutar ca 53 grader i halvdan snö och man vet att man absolut inte får trilla.
När man väl kom igång så var det inte så farligt.
Din tur @STORPOTATEN
Inte så farligt var kanske fel ordval.
Jag kan ju inte förstå vad detta har med näbbar och blommor att göra….53 grader är ju.....löjligt brant. Ingenting man skulle vilja ge sig i kast med idag.
I ett annat liv så gjordes ändå några hyfsade brantåk, och det här får väl kanske klassas som det värsta. Har varit med här förr, så åtminstone Kalle och PC får väl ge sig lite till tåls. Vad är detta för åk?
Visa bilaga 28522
Ofan, tyckte iofs det var lite småbrant på sina ställen...Brantare än 45 gr på sina ställen.
Visa bilaga 28523
Jag har för mig att några tyckte att vägen upp var värst…..???53 grader är ju.....löjligt brant. Ingenting man skulle vilja ge sig i kast med idag.
I ett annat liv så gjordes ändå några hyfsade brantåk, och det här får väl kanske klassas som det värsta. Har varit med här förr, så åtminstone Kalle och PC får väl ge sig lite till tåls. Vad är detta för åk?
Visa bilaga 28522
Det är ju svinbrant för bövelen!Ofan, tyckte iofs det var lite småbrant på sina ställen...![]()
Ja helt klart. Då har man ju inga skidor under fötterna. Skitjobbigt.Jag har för mig att några tyckte att vägen upp var värst…..???![]()
Ja helt klart. Då har man ju inga skidor under fötterna. Skitjobbigt.![]()
Javisst, Bec des Rosses Face Sud är det naturligtvis. Ej att förväxla med varianten ned mot La Chaux, då denna går hela vägen ned till Lourtier.Kan det vara den här?
Bec des Rosses Face Sud (Offpist Verbier)
www.freeride.se
Är det i så fall samma som detta åk?
![]()
Bec des Rosses sur La Chaux
Run 1 semaine avant l'Xtreme de Verbier sur la face sud-ouest du Bec Des Rosses. Accès par la face des dames.Rider : Paulo BruchezCamera : Emilie FournierCanon 550D (objectif 300mm)www.skipass.com
Ja, han har åkt Harakiri-pisten i Mayrhofen.Javisst, Bec des Rosses Face Sud är det naturligtvis. Ej att förväxla med varianten ned mot La Chaux, då denna går hela vägen ned till Lourtier.
Grandiost åk, men en gång räcker gott och väl.
Över till näste brantåkare @fredw
Haha, ja insåg det och smög bort svaret illa kvickt.. Trodde jag..Kallare nu efter Potatens gissning.. fredw var påtagligt nära...
Fast pratar du så där i Hook's Creek så är du inte riktigt local - any more. Dagens malmöitiska är en, hur skall vi säga, mera internationellt inspirerad dialekt. Jalla jalla mannen.Slänger in denna i väntan på domslut.
Om ni skidat ner för de smala korridorerna på Hook’s Creek Face Nord och gått vilse på vägen tebax till korvkiosken kan det vara bra att kunna kommunicera med the locals som står och gräver i potatisåkrarna. Storpotaten har ju visat intresse för detta nobla idiom, lyssna och lär!
Där satt den!Sölvesborg?
Jag hann inte se STorpotatens gissning!!![]()
Där satt den!
Sölvesborg är tätorten, som också delar namnet med kommunen i fråga. I sagda kommun hålls en inte helt oväsentlig festival, tidigt i Juni varje år - Sweden Rock.
www.instagram.com