Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, föhnstorm i prognosen farmåt helgen. 80 mm regn i prognosen för Lugano fredag till söndag, på tiden för de har inte fått en droppe senaste 3 veckorna.För ovanlighetens skull är det Südstau på ingång i Alperna.
Förväntad nysnö fredag-söndag.
Champoluc får nu för en gångs skull rejält.
Visa bilaga 29971
Ett snöfall gör ju tyvärr ingen vinter. Men skadar ju inte. De kan bara hoppas att prognosen slår in.Om jag ser rätt så kommer Monte Rosa kanske äntligen få det där djupare täcket som man saknat de senaste säsongerna.
Ja jäklar vad bra det var i Härjedalen oxå. Inget att klaga på.Vi åkte istället för att skotta snö. Det har lagt sig bra på läsidorna nu.
Frugan trivdes som fisken i vattnetVisa bilaga 29970
Det där såt trevligt ut, men ska man behöva gissa var bilden är tagen i den här tråden åxå?Nysnö och ospårat
En vecka till sportlovet och Passo Tonale. I vintras hade vi lycka med snön i Limone, kanske också nu i Tonale.Ovanligt svalt för i vinter i tisdags, kanske -5.Skönt med egen backe offpist i Engelberg trots nästan 10 cm nytt och pågående sportlov. Fint väder, men fortfarande rätt skuggigt så här års.
Visa bilaga 30236
McDonalds??Men för er övriga så en bild på deras logga.
Verkar vara vansinniga mängder på gång i stora delar av alpernaEn vecka till sportlovet och Passo Tonale. I vintras hade vi lycka med snön i Limone, kanske också nu i Tonale.Visa bilaga 30247
Verkar vara vansinniga mängder på gång i stora delar av alperna
Verkar komma från 22e och framåt i ett par dagar. Men får se vad som händer
Noterar inte heller mycket i korta prognosen (6-7 dagar är ju redan på gräsen). I tisdags trodde de fortfarande på 20 cm i morgon, nu säger de enstaka flingor. Så tror tyvärr inte på vad de säger om vädret efter nästa helg även om det vore trevligt med lite riktig vinter igen. Det mesta av februari hittills minst 5 grader över normalt.Jag ser inte riktigt det tyvärr...? Utom möjligen på Mont Blanc. I övrigt 10-15 cm här och där kanske?
Visa bilaga 30249
Det fortsätter att snöa i Kittelfjäll ...
Har i å för sig blivit kommersiellt men inte riktigt lika som McDonalds
@fredw
Va d 30 år sedan du va här så lev på de goda minnena du har.
Jag begriper inte varför de upplåter stugtomter i skidterrängen????
Skall lägga upp en bild där man tydligt kan se hur mkt som har försvunnit.
Till dess
Njut av denna toalettdörren.
Sweet! Polaren och jag blev helt ensamma på Titlis i morse efter att piståkarna försvunnit. Helt surrealistiskt, tror aldrig det hänt förut. I Steinberg var vi så klart också själva, samma i Sülz och Steintal innan några guidade grupper dök upp. Det på en lördag mitt i sportloven! Var så klart ganska fostrande förhållanden utanför pisten (fast mer lättåkt än väntat), så inte helt oväntat att vissa inte syntes till…Visa bilaga 30287
Fan vad folk det är i Härjedalen…
Längdskidåkning?
Haha du kan inte så höga krav på ”berg” 3Längdskidåkning?![]()
Oj! Även om det är trevligt med snö så kanske detta är i det mesta lagetNu börjar det bli ännu mer spännande! Kan de öppna ens liftarna under veckan?Visa bilaga 30302
Ja, för några år sedan.Oj! Även om det är trevligt med snö så kanske detta är i det mesta laget
Har ni varit där tidigare?
Eller i Norden. För snöbrist är det inte i Sverige eller Norge….Grönt och snöfritt långt upp på bergen var det tyvärr när vi körde genom Alperna igår.
…. men så här ser det ut när man tittar ut ur hotellrumsfönstret just nu.
I dessa klimatomvandlingstider, glöm inte att boka skidort på hög höjd!
Visa bilaga 30303
Nöjd? Funderar på en trip dit nästa årJa, för några år sedan.