STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Näe, faktiskt inte. Men med tanke på landet skulle det ju ha kunnat vara så helt klart.Gissar på télésiège...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Näe, faktiskt inte. Men med tanke på landet skulle det ju ha kunnat vara så helt klart.Gissar på télésiège...
Jag tolkar Valmorel som en gissning. Fan, efter två dygn utan en proper gissning tar jag vad som helst. Tyvärr var det inte rätt, men som tur är finns många många fler orter jag inte besökt än.Ok så det är nog en skidort i Frankrike som SP har besökt. Var börjar man, kanske uteslutningsmetoden. Finns det någon av landets 364 skidorter som han inte har besökt?Inte Valmorel, gissar jag. Letandet fortsätter.
Inte en aning, men fan vad jag skulle ge att står där uppe längst till höger i bilden just nu....Om du nu inte ligger en jätteklippa under som man inte ser...Jag tolkar Valmorel som en gissning. Fan, efter två dygn utan en proper gissning tar jag vad som helst. Tyvärr var det inte rätt, men som tur är finns många många fler orter jag inte besökt än.
Dock, en gissning renderar en ny bild som kan ge nya ledtrådar. Denna gång från byn.
Visa bilaga 32351
Varför inte uppe till vänster!Inte en aning, men fan vad jag skulle ge att står där uppe längst till höger i bilden just nu....Om du nu inte ligger en jätteklippa under som man inte ser...
Mycket bra spanat herr Luzern! Liften heter alltså Clos Chardon och finns i det synnerligen trevliga skidområdet La Foret Blanche. Ett skidområde jag rekommenderar för både familjen och de som gillar spännande terräng på stora berg.Clos Chardon?
Ja, där någonstans… men bygget har eget namn.Schönbrunn i Wien nånstans...
Ja, där någonstans… men bygget har eget namn.![]()
Ser nu, inte dåligt med information! Kör på @fredwSe tillägg ovan! Jag har Googlat!Men att det var från Schönbrunn kände jag igen själv. Gick nästan vilse i labyrinten!
På väg upp med Piz Val Grondabahn månntro?
På väg upp med Piz Val Grondabahn månntro?
Har för mig det var lite bättre lutning på själva freeride-området än i pisten. Men inte nog med lutningen när vi var där, utan vi fick även lida av en tvivelaktig färg på snön... "Just say no to yellow snow"...Just det! En lyxkabin i Ischgl upp till en sorts freeride-område. Som är jättefint men tyvärr lider av något dålig lutning - ganska flackt.
Din tur!
Girodière?Så liftar är på modet och väldigt hett nu, jag följer trenden. Vad heter således liften närmast i bilden?
Visa bilaga 32368
Ja du har ju inte varit där, så det blev snabbt och enkelt avklarat för dig.Girodière?
Precis Valmeinier kvarstår att testa…..Ja du har ju inte varit där, så det blev snabbt och enkelt avklarat för dig.![]()
Jo, den går ju spikrakt ner från topp till botten - kan vara valfri backe i Sälen?Ser ut som en speed-skiing-backe men kanske inte Piste de Chabrieres?
Fast man slipper kanske staka sig nerför denna backe…Jo, den går ju spikrakt ner från topp till botten - kan vara valfri backe i Sälen?![]()
Rätt svar kanske är Gustavbackeb i Sälen….Jo, den går ju spikrakt ner från topp till botten - kan vara valfri backe i Sälen?![]()
Inte rätt, men gissningen är ändå riktigt ”nära”…..Ser ut som en speed-skiing-backe men kanske inte Piste de Chabrieres?
Inte rätt, men gissningen är ändå riktigt ”nära”…..
Fast ändå inte så nära!!
![]()
Bra där !!
Pisten heter alltså Chamois och ja, det är några skidsystem inblandade här. Du står i St Luc/Chandolin och kameran pekar mot toppen Corne De Sorebois i Zinals skidsystem. Pisten Chamois, ja den går ju från toppen och slutar i Grimentz.Bra där !!
Berätta nu för resten vad pisten heter och i vilket skidsystem den börjar respektive slutar……
Pisten heter alltså Chamois och ja, det är några skidsystem inblandade här. Du står i St Luc/Chandolin och kameran pekar mot toppen Corne De Sorebois i Zinals skidsystem. Pisten Chamois, ja den går ju från toppen och slutar i Grimentz.
Alla rätt så klart!! Snyggt fångat…Pisten heter alltså Chamois och ja, det är några skidsystem inblandade här. Du står i St Luc/Chandolin och kameran pekar mot toppen Corne De Sorebois i Zinals skidsystem. Pisten Chamois, ja den går ju från toppen och slutar i Grimentz.
Naj naj naj….. !!"Översatt från engelska-Le Pas de Chavanette, även känd som "Mur Suisse" eller "Schweiziska muren", är en särskilt brant och svår pist i skidområdet Portes du Soleil, på gränsen mellan Frankrike och Schweiz. Det kan nås från den franska semesterorten Avoriaz och från de schweiziska städerna Les Crosets och Champéry"
wiki är min vän
Det här är inte Masada, men likt Masada är även detta en synnerligen enkelt bildgooglad byggnad - så vad heter den?
Nej nej nej, jag sade Google, inte Bing.Åre kabinbana, bergstation?
Nej nej nej, jag sade Google, inte Bing.![]()