Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Alltid kul och få bryta in i järngängets foto-orientering, man inser vad lite skidor man åkt mot många😂😪

Vart har man åkt skidor om man tar sin lunch här?
20240210_115239.jpg

naturligtvis! Du, och de flesta andra här inne, har säkert varit där massvis med gånger.
för mig var det första gången i vintras. Maffigt att kliva ut ur planet med den utsikten
Utsikten? Inflygningen säger jag. I synnerhet om man kommer från öster med vinden i ryggen och skall vända runt i dalgången.

Utsikten? Inflygningen säger jag. I synnerhet om man kommer från öster med vinden i ryggen och skall vända runt i dalgången.
Richtig.
Men det slår inte en kvällslandning på den gamla Kai Tak Airport i Hongkong, där man nästan kunde se vad folk hade på tallriken vid kvällsmiddagen när planet svepte ner mellan höghusen. Har gjort en sådan landning där i en 747:a.✈️🛬😨

Richtig.
Men det slår inte en kvällslandning på den gamla Kai Tak Airport i Hongkong, där man nästan kunde se vad folk hade på tallriken vid kvällsmiddagen när planet svepte ner mellan höghusen. Har gjort en sådan landning där i en 747:a.✈️🛬😨
Jag var både besviken och lite lättad att de precis hade öppnat nya flygplatsen första gången jag flög till Hong Kong……😉

Sorry, hade en riktig skitdag igår och blev bara jobb i tankarna, han ju i alla fall google lura @fabianS
Hade snöskoterlunch i Huså i vintras och tog bilden bara för denna tråd, så nu går jag i ide igen...
Nä fortsätt vara med o gissa!!
Det behövs nytt blod i tråden för att undvika inavel…..😜

Sorry, hade en riktig skitdag igår och blev bara jobb i tankarna, han ju i alla fall google lura @fabianS
Hade snöskoterlunch i Huså i vintras och tog bilden bara för denna tråd, så nu går jag i ide igen...
I Huså utan att åka skidor?? Då har du missat något (särskilt fin skogsåkning vid dump)

Men du har säkert fler bilder…

"Vilket hotell bilden är tagen ifrån" brukar en viss pistkarvare här redan fråga om ibland, ibland med en bild tagen i kvällsmörker, hoppas att han nu inte läser det där med "vilken våning"... ;) :LOL:
Nae…. inte riktigt…. om jag minns rätt så la jag upp en bild tagen från ett hotellrum i centrala Neustift och frågade efter hotell, vilken våning OCH vilket rumsnummer.😁

Om jag minns rätt så löste @Kalle_Luzern den bildgåtan!☝️;)

Tillbaka
Topp