Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nein, es heißt ja doch Langkofel.Sassongher?
Nein, es heißt ja doch Langkofel.
Jag Ifån-höftar på Sulden och Peio?
Nja, jag utgick inte från något berg, men jag ser var bilden är tagen och så tog jag en referenspunkt och drog en vinkel på en karta, lite plottrigt på Ifånen dock.Nej , men väl höftat vad gäller avståndet...
Edit: Jag får faktiskt ge dig rätt för en av orterna (fast det inte var den jag tänkte på). Men inte den andra.
Edit2: Jag gissar att PC utgick från ett berg strax utanför bild som är knappt 300 m högre än det berg som pilen pekar på.
Va?!Nix!Passo Tonale (som jag tänkte på) och Peio är båda rätt avseende en av orterna. Men du har fortfarande ingen ort på andra sidan berget som pilen pekar på.
Jag glömde fråga vad de två högsta bergstopparna på var sin sida om fjorden inom 20 km avstånd heter?Fyksesund?
Jag glömde fråga vad de två högsta bergstopparna på var sin sida om fjorden inom 20 km avstånd heter?![]()
Du står vid Hüethütte och tittar ut över Trübsee….Inte stått på snö, men var uppe och tittade på det som ligger kvar. Mer än på länge så här års.
Vad heter sjön?
Visa bilaga 32641
Så är det. Steinberg rakt fram, avslutningen på Sülz till höger. Bild från i lördags, regnet har nog slaskat bort en del av snön sen dess men ligger fortfarande en hel del på de höjderna.Du står vid Hüethütte och tittar ut över Trübsee….
Det där blev visst en slamkrypare eftersom jag nu inser att jag inte alls var på restaurangen när bilden togs…..Och för världsmästarspanarna blir det guldstjärna om ni kan ”triangulera” från vilken restaurang bilden är tagen….![]()
Hade gärna gjort ett försök på den här bildgåtan, men har tyvärr inte tid.Vilken skidort syns mitt i en bilden??
Och för världsmästarspanarna blir det guldstjärna om ni kan ”triangulera” från vilken restaurang bilden är tagen….
Visa bilaga 32645
Stackare!!! Jobbigt att vara upptagen med sådant….!!!Hade gärna gjort ett försök på den här bildgåtan, men har tyvärr inte tid.
Ska åka skidor nu!![]()
![]()
![]()
Lite konfunderad, ser varken Zermatt, Verbier eller St Moritz.![]()
Chansar lite då:
1. Sainte-Foy-Tarentaise
2. Val d’Isere
3. Tignes
4. Espace San Bernardo (La Rosière)?
Rätt tänkt, men det är inte där.Kanske från Zürich? Där finns tydligen ett järnvägsmuseum
Där stod den vagnen när jag passerade förra veckan för firmans sommarfest.Transportmuseet i Luzern gissar jag på…..