Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Sassongher?

1719307464711.png

Jag Ifån-höftar på Sulden och Peio?

Nej , men väl höftat vad gäller avståndet...
Edit: Jag får faktiskt ge dig rätt för en av orterna (fast det inte var den jag tänkte på). Men inte den andra.
Edit2: Jag gissar att PC utgick från ett berg strax utanför bild som är knappt 300 m högre än det berg som pilen pekar på.

Senast ändrad:
Nej , men väl höftat vad gäller avståndet...
Edit: Jag får faktiskt ge dig rätt för en av orterna (fast det inte var den jag tänkte på). Men inte den andra.
Edit2: Jag gissar att PC utgick från ett berg strax utanför bild som är knappt 300 m högre än det berg som pilen pekar på.
Nja, jag utgick inte från något berg, men jag ser var bilden är tagen och så tog jag en referenspunkt och drog en vinkel på en karta, lite plottrigt på Ifånen dock.
Jag kör kvar på Peio då (framsidan) och lägger till Santa Caterina (baksidan).

Nix! 🫡😉 Passo Tonale (som jag tänkte på) och Peio är båda rätt avseende en av orterna. Men du har fortfarande ingen ort på andra sidan berget som pilen pekar på.

Va?!👹
Madonna di Campiglio då?

EDIT: Såna klyddiga frågor han har den där @fredw 😦

En rak fråga med klyddiga svar tycker jag, men till sist blev det rätt! 😉 Din tur!

Dvs Madonna och Passo Tonale ligger på varsin sida av berget. Val di Non som ligger i bildens högerkant (och som leder upp till Passo Tonale) är för övrigt ursprung för äpplen av typen Melinda, inkl Golden Delicious, kända från er närmaste Ica-butik.

Senast ändrad:
Inte stått på snö, men var uppe och tittade på det som ligger kvar. Mer än på länge så här års. (y)
Vad heter sjön?
1719334399864.jpeg

La Rossiére är helt rätt!!
Tyvärr var ju bilden inte tagen från en restaurang som jag trodde utan från pisten som startar på Aigille Rouge 3200 möh och slutar i Villaroger 2000 höjdmeter längre ner…. Fantastiskt fint piståk som kräver kondis och muskler att stöka av i ett svep utan stopp….
Din tur @fredw

Varning! Klyddefråga! ;)
Vi har pausat på en fin bergssluttning där man skymtar några av planetens mest kända skidorter och en del "fantastiskt fina piståk"... ;). Ni får kanske zooma in litet för att klara frågorna.

1. Vilken skidorts pister ser man här övre delen av?
2. Vilken skidort ligger här?
3. Och vilken skidort ligger här bakom?
4. Vilken skidort är bilden tagen från?

Edit: Ser att bilden blev något komprimerad och lågupplöst så jag hjälper till med zoomningen, extra bild från samma original nederst.

1719395131679.jpeg

1719397027889.png

Senast ändrad:
Okej sommarfest alltså…..
Då tar vi en bild från en spontan mini-AW tidigare i veckan, i riktigt sommarväder.
Men vad heter ”takbaren”???
1719473714836.jpeg

Tillbaka
Topp