Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

1719694266922.png

Ännu lite mera backstage ;)

Oi då, glömt det igen... Inga mer bilder, fick tar en i en lucka med bättre väder. Dåligt mobil bara...
Vilken hamn?

Bilagor

• 20240624_173819.jpg
    20240624_173819.jpg
    314.7 KB · Besök: 69
Då får ni leta vidare i samma karta:
Vad heter skidorten?

Lägger till ledtråd och bild.
”Italiens Stenmark” kommer härifrån (jag tror han äger hotellet i bild 2)

Bilagor

• IMG_9421.png
    IMG_9421.png
    665.3 KB · Besök: 68
  • IMG_9422.png
    IMG_9422.png
    359.9 KB · Besök: 42
Senast ändrad:
Thöni altså? Trafoi?
snyggt @Emmis !!

Trafoi är en liten sömnig skidanläggning på vägen upp mot Stelvio pass.
Jag tyckte dock inte det vara värt att spendera en skiddag här (däremot hade vi fantastiska dagar i Sulden i dalgången bredvid!)

Gustav Thöni ("italiens Stenmark") kommer från byn och äger hotellet (tror jag).
Jag gissar att det är bra med trafik sommartid då passet är öppet. Stelvio pass finns nog på alla MC förares bucket list (och kanske även Lambo förares)

snyggt @Emmis !!

Trafoi är en liten sömnig skidanläggning på vägen upp mot Stelvio pass.
Jag tyckte dock inte det vara värt att spendera en skiddag här (däremot hade vi fantastiska dagar i Sulden i dalgången bredvid!)

Gustav Thöni ("italiens Stenmark") kommer från byn och äger hotellet (tror jag).
Jag gissar att det är bra med trafik sommartid då passet är öppet. Stelvio pass finns nog på alla MC förares bucket list (och kanske även Lambo förares)
Tackar! Tog de på Thöni o wikipedia, har ännu int börjat bildgoogla hc.
Var står gubben å spanar o vart?

Bilagor

• 125E7DDC-1D65-4B2A-A9B3-40740B7961C5.jpeg
    125E7DDC-1D65-4B2A-A9B3-40740B7961C5.jpeg
    447.7 KB · Besök: 107
Kan det varit under "OldtimAir" vid Stanserhorn? Får dock inte ihop det med din bild riktigt.

Kan det varit under "OldtimAir" vid Stanserhorn? Får dock inte ihop det med din bild riktigt.
Eftersom det är på lördag (tack för tipset, hade inte koll!) var det inte OldtimAir. ;) Tror det var en firma som bygger flygplan som hade uppvisning. Du är i rätt trakter men kan tyvärr inte ge rätt för Stanserhorn.

Det är väl orten Stans man ser där framme och du står vid Stanstad?
Korrekt. Stod på Lopper ovanför Stanstad, en utlöpare från Pilatus som motorvägen och järnvägen går igenom. Pilatus heter även flygplanstillverkaren. Buochserhorn och Brisen rakt fram, Stanserhorns östra flank syns till höger.
Din bild @PisteCarver

Tillbaka
Topp