fabianSvensson
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ännu lite mera backstage
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Helt rätt @fabianSvensson ! Tydligen går charterresorna numera till Hudiksvall istället för Kanarieöarna, Thailand, Grekland eller Turkiet…..
Rekommenderar att du läser reglerna i första inlägget.Denna kanske är något att bita it. Vart kan detta vara?
Visa bilaga 32693
Tack för påminnelsenRekommenderar att du läser reglerna i första inlägget.![]()
Om ett halvt dygn kan du ta chansen om inte Fabian lagt upp någon bild….Tack för påminnelsen![]()
Dålig mobil...? Har du kanske fått solkräm på linsen?Oi då, glömt det igen... Inga mer bilder, fick tar en i en lucka med bättre väder. Dåligt mobil bara...
Vilken hamn?
Nej, tappat glaset framför linsen... och då ser det ut såhär.Dålig mobil...? Har du kanske fått solkräm på linsen?![]()
Kalle, ta en titt i ditt excel-ark, var bor han?!Men jag hade väl bilder från hemstaden tidigare?
YesKalle, ta en titt i ditt excel-ark, var bor han?!Jag försöker låta bli att titta på bilden, den får mig att famla efter glasögonen...
Hönö?!Hinsholmskilen/Långedrag?
Visa bilaga 32707
Korrekt! Din tur!Eller är 3 an Stelvio sommar ski?
Och 4 an st Catarina di Valfurva?
Här kommer litet övning (utom tävlan). Nämn ett skidmärke som syns i bilden?Jag väntar fortfarande på ”Junior” edition på denna tråd….![]()
Nope, fel land (see ligger strax utanför kartan)
Nope, fel land (see ligger strax utanför kartan)
Nya ledtrådar tillagda
Är det Scott stavarna du tänker på?
Tänkte mer på åk-lappen från Clas Ohlson men visst...Är vä
Är det Scott stavarna du tänker på?
snyggt @Emmis !!Thöni altså? Trafoi?
Tackar! Tog de på Thöni o wikipedia, har ännu int börjat bildgoogla hc.snyggt @Emmis !!
Trafoi är en liten sömnig skidanläggning på vägen upp mot Stelvio pass.
Jag tyckte dock inte det vara värt att spendera en skiddag här (däremot hade vi fantastiska dagar i Sulden i dalgången bredvid!)
Gustav Thöni ("italiens Stenmark") kommer från byn och äger hotellet (tror jag).
Jag gissar att det är bra med trafik sommartid då passet är öppet. Stelvio pass finns nog på alla MC förares bucket list (och kanske även Lambo förares)
Kunde man tro men tyvärr inteDundret, spanar mot närmsta apres ski bar nere i Gällivare?
Fortsättningsvis i rätt landskap men fel ställeBjörkliden??
Givetvis, vad han spanar på får lämna till nästa gång jag har ordet. Kör påHemavan.
Eftersom det är på lördag (tack för tipset, hade inte koll!) var det inte OldtimAir.Kan det varit under "OldtimAir" vid Stanserhorn? Får dock inte ihop det med din bild riktigt.
Korrekt. Stod på Lopper ovanför Stanstad, en utlöpare från Pilatus som motorvägen och järnvägen går igenom. Pilatus heter även flygplanstillverkaren. Buochserhorn och Brisen rakt fram, Stanserhorns östra flank syns till höger.Det är väl orten Stans man ser där framme och du står vid Stanstad?
Jag sa ju det!Stanserhorns östra flank syns till höger.