KaitsuH
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Javisst @Koppelman !
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Javisst @Koppelman !
Det stämmer! Fotot taget på vägen ner från Moosalp till Stalden. Man ser den lite lustiga skidbacken i Grächen på vänster sida som ligger precis på kanten av berget mot Saastal.Jag tycker att den höga toppen till höger ser ut som Weisshorn när man ser det från Grächen hållet, och då borde det vara Mattertal?
Ja det är verkligen toppen hittills! Turligt nog finns det ett företag i Visp som just nu expanderar och söker massa arbetskraft inom det område jag har utbildning och erfarenhet i vilket gett den trevliga möjligheten att kombinera nytta med nöje.Inget dåligt ställe att ha hittat ett nytt jobb på må jag säga!![]()
Är det Piz Martegnaz? Första inlägget i detta forumet för min del förresten!Inget dåligt ställe att ha hittat ett nytt jobb på må jag säga!
Ny bildgåta:
Här står jag vid en toppstation, vad heter den?
Visa bilaga 32872
Och vilken start!Är det Piz Martegnaz? Första inlägget i detta forumet för min del förresten!
Nej, så kallas det inte….Antar att du varit på tennisveckan, men hittar ingen kulle som passar där i faggorna.Listershuvud?
Ja, självklart!Är det tillåtet att försöka googla sig fram?
alright...Ja, självklart!
Alla tekniska spaningsmetoder är tillåtna.![]()
Ja, visst är det Stenshuvud från Haväng, idag….Är du kvar i Skåneland?
Har du fått förlängt visum?
Vad kan den där knudan heta då? Stenshuvud sett norrifrån?
EDIT: Hur var vintage-cremanten från Borrby?
Nä, blev utsparkad i dag (tillfälligt hoppas jag) så nu jagar jag nya bergsbilder i annat landskap….Är du kvar i Skåneland?
Har du fått förlängt visum?![]()
Nej, fel land.Jochdöhle?
(tjuvkika inte på skylten om det nu går att läsa!!)?
Även Höken kan tänka dig pensionering där, oavsett orsak…..Wallander hälsar att om han inte ens får tjuvkika på skyltar i denna tråd så går han i helpension (i Zillertal!).![]()
![]()
Darlux?
Nej, men nu har vi kommit till rätt land.Darlux?
Visst är det Piz Martegnas i Savognin.
Jag fortsätter med toppstationer.
Vad heter den här?
Aber, jawohl!Granntoppstationen, Piz Cartas?
Så skall det vara, högsta punkten i Galibier-Thabors skidsystem med sina ca 2750 möh.Pointe de La Sandonìere?
Så skall det vara, högsta punkten i Galibier-Thabors skidsystem med sina ca 2750 möh.
Mycket trevligt, framför allt runt Crey du Quart och Setaz des Pres.Ser ut som ett trevligt skidområde. Lätt att ta sig över dit från Turin?
Nej, men den är också på min lista. Och syns i bilden.Widderfeldstock?
Så Schluchigrat/Schluchberg då?Nej, men den är också på min lista. Och syns i bilden.![]()
Nej, syns också i bilden.Så Schluchigrat/Schluchberg då?