fabianSvensson
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Precis så enkelt är det.
shit, nu blev jag imponerad av mig själv (och av dig som gått upp på hårstadsnebba där du tagit fotot?)Stämmer. Den närmaste heter Langrabbpiken. Imponerande område med 1500 m höga bergväggar som stora delar är vertikala. Många stenar är det här också.
Yes! Och där hittar man Bydalens bästa offpistHovdehögen?
Ja, den här gången var det Scheidegg! Nyligen uppgraderad, fin liten kabin.Rigi Scheidegg?
Ja, den här gången var det Scheidegg! Nyligen uppgraderad, fin liten kabin.
Visa bilaga 33226
Din bild @fredw
Jäklar vad mycket snö ni hade där bara två veckor efter oss.![]()
Om jag kollar på karta, Blessacia? Men enligt ledtråden, Femminile?
Ja, tagen från dalstationen för kabinen till Rigi Kaltbad för att vara exakt.Det är väl en parkeringsplats ovanför Weggis?
Även baserat på beskrivningarna av pisterna tror jag mer på Blesaccia…![]()
Pistnumren står i kartan men finns inte i verkligheten, så typiskt italienskt.Pisterna Blesaccia och Zuelli går parallellt skiers right från toppen av liften Blesaccia 2, där Zuelli efter liftens dalstation blir svart pist och fortsätter ända till dalen. Pisten Femminile går skiers left från toppen av liften Blesaccia 2 ända ner till dalen. Så minns jag det åtminstone.
Men på plats spelar det inte så stor roll, det är bara att åka typ, och som PC noterat verkar de delvis ha rationaliserat bort både pistnamn och nummer.
Är du säker på att det är en bra idè?, tyskarna sköter liftsystemetoch skyltningen,
Glöm inte simhallarna!Och vi svenskar sköter padelbanorna och städar toaletterna.
Du har rätt!Är du säker på att det är en bra idè?Hälften inställt, resten försenat, varningsstrejker varannan månad.
![]()
Jaha, så heter den?Restaurant Le Slalom?
Tele och tele, men ”3x” linsen på mobilen. Notera gamen! Och hur brant Steinberg ser ut i den vinkeln.Telelinse från Hohmad?
Ja det är så brant att till och med tornet på toppen så smått börjat luta nedåt av dragningskraften!Och hur brant Steinberg ser ut i den vinkeln.![]()
![]()